از مرواربافان برتر شهرستان ملایر تجلیل شد

به مناسبت آغاز هفته صنایع‌دستی همایش مرواربافان شهرستان ملایر با حضور معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری ویژه شهرستان ملایر، رئیس اداره کار تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان، رئیس صندوق کارآفرینی، فنی و حرفه‌ای، شهردار ملایر و تنی چند از مسئولین اجرایی شهرستان در شهرستان ملایر برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، ابراهیم جلیلی در این مراسم گفت: در شهرستان ملایر بیش از 20 رشته هنر دستی فعال است که بعد از منبت دومین هنر به لحاظ تعداد هنرمندان و حجم مبادلات اقتصادی هنر مرواربافی است که دارای مزیت‌های فراوانی است.

رئیس اداره شهرستان ملایر گفت: از جمله مزیت‌های مرواربافی در شهرستان، کاشت بهترین مواد اولیه، وجود بازار فروش، کاربرد فراوان این هنر در همه زمینه‌های زندگی مردم، نیاز به سرمایه کم و... است.

او به روند ثبت ملی روستای ملی پرداخت و گفت: مروار در شهرستان ملایر سبقه طولانی دارد و مروار ملایر یکی از باکیفیت‌ترین مروارها در سطح کشور است و این هنر صنعت با هزینه اندک امکان ایجاد اشتغال و بازدهی خوب اقتصادی را داراست و تلاش‌های بسیاری شد تا این برند به روستای داویجان تعلق گرفت.

جلیلی از هنرمندان برای تشکیل تعاونی، به روز کردن آموزش، مطالبه‌گری، حضور در جشنواره را خواستار شد.

در پایان سه تن از نمایندگان مروارباف شهرستان مسائل و مشکلات این بخش را برای مسئولان حاضر مطرح کردند و در پایان از 10 هنرمند مروارباف شهرستان قدردانی شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020317889493

برچسب‌ها