نمایشگاه خوشنویسی «نگاهی به سرمشق‌های احد ترابی» در کاخ گلستان به کار خود پایان می‌دهد

نمایشگاه خوشنویسی «نگاهی به سرمشق‌های احد ترابی» که بیش از ۷۰ تابلو خط را در کاخ گلستان به نمایش گذاشته است، روز 22 خردادماه 1402 به کار خود پایان خواهد داد.

به‌گزارش میراث آریا، نمایشگاه «نگاهی به سرمشق‌های احد ترابی» با نمایش بیش از ۷۰ تابلو از آثار احد ترابی که از 25 اردیبهشت 1402 آغاز به کار کرده است، تا روز دوشنبه ۲۲ خرداد در کاخ گلستان برای بازدید گردشگران و علاقه‌مندان به خط خوشنویسی پابرجا خواهد بود.

احد ترابی در خصوص این نمایشگاه عنوان کرد: اوج هنر خوشنویسی در صد سال اخیر، در نیم قرن گذشته و در دوره اساتید بزرگی چون سیدحسین و سیدحسن میرخانی بوده است. با این وجود، ایران در طول ۶۰۰ سال گذشته در حوزه هنر خوشنویسی، کشوری صاحب خط و بزرگ به شمار می‌رود.

ترابی با اشاره به ویژگی تابلوهای این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه بیش از ۷۰ اثر شامل الفبای خوشنویسی، که استاد به شاگرد به عنوان سرمشق می‌دهد در معرض نمایش قرار گرفته است و بازدیدکنندگان با مشاهده این تابلوها به نوعی با قدم‌های نخست آموزش خوشنویسی آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: همچنین این سرمشق‌ها در قالب تابلوهای شیشه‌دار قرار نگرفته است، بلکه در تابلوهای پاسپارتو به نمایش درآمده است تا بازدیدکنندگان به خوبی و از نزدیک خطوط خوشنویسی را مشاهده کنند.

ترابی که در حدود ۶۰ سال در حوزه خوشنویسی تجربه دارد و از نیم قرن پیش و با شاگردی اساتید مشهوری چون سیدحسین و سیدحسن میرخانی به صورت حرفه‌ای در هنر خوشنویسی فعالیت می‌کند، در خصوص ارزش بازدید از این نمایشگاه عنوان کرد: افراد در این بازدید با هنر سنتی خوشنویسی آشنا می‌شوند و به اطلاعات آن‌ها در زمینه هنر خوشنویسی افزوده خواهد شد.

نمایشگاه «نگاهی به سرمشق‌های احد ترابی» از تاریخ ۲۵ اردیبهشت در کاخ گلستان برپا است، و اختتامیه آن در روز دوشنبه ۲۲ خرداد ساعت ۱۵ تا ۱۷ در عمارت عکس‌خانه این مجموعه جهانی برگزار می‌شود.

مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با توجه به داشتن آثار نفیس خوشنویسی در گنجینه خود از برپایی نمایشگاه‌های خوشنویسی هنرمندان این عرصه در این مجموعه جهانی استقبال می‌کند.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 14020320900835

برچسب‌ها