سواره تا ۱۰ روز آینده از هگمتانه حذف می‌شود

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی شهرستان همدان از حذف سواره از محدوده عرصه هگمتانه تا ۱۰ روز آینده خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، فرخ جمالی با اشاره به حذف سواره از عرصه هگمتانه تا زمان حضور ارزیابان یونسکو در همدان، بیان کرد: مقدمات کار برای حذف سواره از میدان هگمتانه انجام شده و کارها با جدیت در دست پیگیری است.

رئیس پلیس راهنمایی‌ و رانندگی شهرستان همدان اضافه کرد: در راسته «حاج فضل‌الله» قسمت عمده‌ای از زیرسازی‌ها انجام شده و به سرعت در حال اتمام زیرسازی هستیم تا انتقال مسیر آهن فروشان از راسته «حاج فضل‌الله» انجام شود.

جمالی با اشاره به اینکه در روزهای گذشته بازدیدی از این محوطه و پیشرفت کارها داشتیم، تصریح کرد: زیرسازی‌های حذف سواره آماده و تا قبل از حضور ارزیابان یونسکو در همدان‌ تردد سواره از این محدوده حذف می‌شود و تلاش می‌کنیم طی یک هفته تا ۱۰ روز آینده این کار انجام شود.

رئیس پلیس راهور شهرستان همدان اضافه کرد: در بلوار الوند نیز مشکلی نداریم و حذف سواره در بلوار علویان به میدان اکباتان هم انجام و مسیر تا ۱۰ روز آینده مسدود می‌شود.

تردد هرگونه سواره از عرصه هگمتانه یکی از موانع جدی پرونده ثبت جهانی «هگمتانه و مرکز تاریخی همدان» است که باید تا زمان حضور ارزیابان یونسکو در همدان حذف شود.

انتهای پیام/

 

انتهای پیام/

کد خبر 14020321889991

برچسب‌ها