حفاظت و کاربردی‌سازی مواریث چهره‌های ماندگار

نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، ماندگار و کارآمد نخواهد بود مگر با ثبت و حراست از میراث جاودان استادان میراث فرهنگی و کاربردی‌کردن این مواریث.

برگزاری سازمان‌یافته و وزین مراسم نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی ایران از رویدادهای تاریخی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است که ماندگار خواهد ماند. نکوداشت و تکریم مفاخر و بزرگان، بنیان و لازمه انسان بودن است.

در زمان حضورم در موزه‌های دانشگاه تهران به فراخور مأموریتی که در راستای راه‌اندازی آرشیو اسناد مفاخر دانشگاه و برگزاری نکوداشت‌های مفاخر داشتم، بسیار به اهمیت این مهم فکر می‌کردم. زمانی که با وجوه مختلف زندگی این بزرگان آشنا می‌شدم، انگیزه و انرژی فزاینده‌ای در من شکل می‌گرفت. شرح زندگی استاد سعید نفیسی تأثیر شگرفی بر من نهاد. هنوز باورم نمی‌شود این همه مقاله، کتاب، دیوان شعر و ... آن هم با جفاها و ناملایماتی که بر او گذشته بود. سعید نفیسی و همه این بزرگان تفاوتی با دیگران داشته‌اند؛ آنها عزمشان، جزم بود و محصول عشق و پایداری بر هدف خود بودند و این می‌توانست درس بزرگی برای نودانشجویان دانشگاه باشد.

نکوداشت چهره‌های ماندگار میراث فرهنگی، ماندگار و کارآمد نخواهد بود مگر با ثبت و حراست از میراث جاودان استادان میراث فرهنگی و کاربردی‌کردن این مواریث از طریق معرفی هدفمند راه و روش زندگی، مشکلات و سختی‌ها، موفقیت‌ها و شکست‌ها، پایداری و استقامت، رویکرد و نگرش حرفه‌ای و تخصصی آنان.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402032530483

برچسب‌ها