افتتاح خانه صنایع‌دستی بم/ 10 خانه صنایع‌دستی در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از افتتاح خانه صنایع‌دستی شهرستان بم در هفته صنایع‌دستی خبر داد و گفت: این مجموعه هنری در نزدیکی ارگ تاریخی راه اندازی شده است تا ضمن ایجاد زمینه‌ای برای عرضه محصولات صنایع‌دستی، به محل مهمی برای آموزش رشته‌های مختلف این هنر و صنعت در شرق کرمان تبدیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، فریدون فعالی اظهار کرد: اعتبار خانه صنایع‌دستی بم یک میلیارد تومان بوده که به منظور مرمت ساختمان و تجهیز کلاس‌ها و کارگاه‌ها استفاده شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان افزود: این اداره‌کل متعهد شده ۱۰ خانه صنایع‌دستی را در شهرستان‌های مختلف استان کرمان راه‌اندازی کند که امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

او ادامه داد: در آینده نزدیک فضای دیگری را تحت عنوان خانه خلاق صنایع‌دستی در بم طراحی می‌کنیم تا کارهای نوآورانه و خلاقانه در حوزه صنایع‌دستی پایه‌گذاری شود.

فعالی بیان کرد: صنایع‌دستی باید متناسب با سلیقه بازار طراحی و تولید شود تا در سبد خانوار قرار گیرد و پیش‌بینی شده بازارچه صنایع‌دستی بم نیز در مدرسه‌ای که در مجموعه ارگ تاریخی در حال مرمت است راه‌اندازی شود.

او با اشاره به اینکه خانه‌های صنایع‌دستی مراکزی هستند تا هنرمندان بتوانند در آنجا آموزش‌های لازم را به دست آورند و محصول خود را تولید کنند گفت: تولیدات هنرمندان در مراکز تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و بازارچه‌های صنایع‌دستی به فروش می‌رود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار کرد: در این خانه صنایع‌دستی رشته‌های حصیربافی، سفال، سنگ زینتی، نساجی، گلیم بافی، معرق و منبت کاری توسط استادکاران کشوری آموزش داده می‌شود.

او گفت: مدیریت خانه‌های صنایع‌دستی به انجمن صنایع‌دستی واگذار می‌شود که انجمن صنایع‌دستی بم نیز در حال شکل‌گیری است.

انتهای پیام /

انتهای پیام/

کد خبر 14020327459932

برچسب‌ها