کلنگ احداث گذرگاه خوراک شهر رشت زده شد

رشت مرکز استان گیلان در نخستین روز تابستان دومین سالانه شهر خلاق خوراک را با میزبانی شهرهای خلاق کشور آغاز کرد و پس از افتتاح این رویداد، کلنگ احداث گذر خوراک رشت با حضور مدیران استانی و میهمانان کشوری در بوستان ملت این شهر بر زمین زده شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، رضا حسن پور معاون گردشگری استان گیلان در حاشیه مراسم یاد شده با اشاره به احداث گذر خوراک همزمان با دومین سالانه رشت شهر خلاق خوراک گفت: با معرفی شایسته این برند، زمینه‌های جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهر رشت فراهم خواهد شد.

معاون گردشگری استان گیلان با اشاره به اینکه طی دو سال اخیر اقدامات خوبی در موضوع شهر خلاق خوراک با همکاری شواری شهر و شهرداری انجام شد تصریح کرد: در مسابقات بین المللی شطرنج که به میزبانی رشت انجام شد، برنامه‌های خوبی با هدف معرفی این برند صورت گرفت و در نمایشگاهی در تهران که شهر خلاق خوراک رشت نیز در آن غرفه‌ای در اختیار داشت، از غذاهای رشت استقبال گسترده‌ای  شد و خیلی از بازدیدکنندگان معتقد بودند که باید رشت در غرفه‌ای بزرگتر کارها را ارائه کند.

او اظهار کرد: سرمایه گذار تعیین شده و اعتبار پیش بینی شده برای ایجاد این گذر نزدیک به ۷۰ میلیارد ریال برآورد شده که در زمینی به وسعت یک هزار و ۴۰۰ مترمربع ایجاد می شود.

رشت بعنوان مرکز گیلان هشت سال پیش با عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در نشست یونسکو در پاریس به شبکه شهرهای خلاق جهان پیوست.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040170987

برچسب‌ها