زمینه گردشگرپذیری استان گیلان فراهم شود

جلسه ستاد خدمات سفر ویژه تابستان با هدف بررسی ارائه خدمات مطلوب به گردشگران با حضور عباسی استاندار گیلان و مدیران اجرایی دستگاه و رؤسای کمیته عضو ستاد در محل استانداری گیلان برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، اسدالله عباسی یکشنبه 4 تیر 1402 در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر ویژه تابستان ضمن قدردانی از دستگاه‌های عضو این ستاد ویژه نوروز، از همه فرمانداران، شهرداران و دستگاه‌های متولی استان خواست بار دیگر با تعامل، همکاری و هماهنگی ایام سفرهای تابستانی را نیز با مدیریت به بهترین نحو به سرانجام برسانند.

استاندار گیلان با اشاره به وجود نقاط خطرآفرین در استان و تاکید بر اینکه رسانه‌ها در این خصوص به تولید فرآورده‌های رسانه‌ای بپردازند، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط خواست با نصب تابلوی هشدار در نقاط خطرآفرین گردشگران را آگاه سازند.

او گفت: نباید جز در طرح‌های سالم‌سازی، اجازه شنا داده شود و شهرداران و فرمانداران در این خصوص مکلف به همکاری هستند.

زمینه گردشگرپذیری استان گیلان فراهم شود

عباسی با بیان اینکه گیلانی‌ها مردمان مهمانپذیر و مهمان‌نوازی هستند از گردشگران نیز خواست مدیریت پسماند در استان را رعایت کنند و نسبت به امکانات در اختیارشان مسئول باشند.

نماینده عالی دولت در استان ابراز امیدواری کرد: تابستان امسال نیز با مدیریت و همکاری مدیران باروحیه و با انگیزه به نحو احسن طی شود و خطایی در انجام وظیفه آنان مشاهده نشود.

در ادامه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1402 به اعضاء کمیته‌های ستاد خدمات سفر به لزوم استفاده از تجارب کسب ‌شده برای برنامه‌ریزی در آینده برای رسیدن به اهداف و استقبال از گردشگران ورودی به شهرستان تاکید کرد.

ولی جهانی با اعلام این گزارش گفت: 18 میلیون مسافر در سه ماهه نخست امسال وارد گیلان شدند که این میزان گردشگر نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان اظهار کرد: ۲۲ میلیون نفربرآورد گردشگران شب اقامت در مراکز اقامتی ثابت و موقت طی مدت یاد شده است.

او افزود: با اجرای پروژه‌های گردشگری و ایجاد تأسیسات و واحدهای گردشگری در استان یک هزار و ۱۳۷ نفر اشتغال ایجاد شده است که با توجه به تعهدات 1130 نفر اشتغال این اداره کل، نشان دهنده تحقق صددرصدی تعهدات این اداره‌کل در زمینه ایجاد اشتغال پایدار در حوزه گردشگری در استان است.

برخی دیگر از مدیران عضو در جلسه نیز ضمن اعلام آمادگی برای حضور گردشگران گزارش‌هایی از عملکرد سه ماهه خود و تدابیر اندیشیده شده برای تابستان و میزبانی از مسافران در این فصل ارائه دادند.

زمینه گردشگرپذیری استان گیلان فراهم شود

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402040601101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha