جشنواره‌های صنایع‌دستی در رفسنجان برپا شد/ سرآغازی جدید برای گردشگری

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان با اشاره به برگزاری چند جشنواره طی هفته گذشته در این شهرستان گفت: برگزاری این جشنواره‌ها سرآغازی برای توسعه گردشگری این شهرستان است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، حسن حسینی اظهار کرد: برگزاری جشنواره طشته در روستای داوران رفسنجان سرآغازی برای شروع جشنواره‌های مختلف در روستاها و مناطق گردشگری این شهرستان شده است به طوری که طی هفته گذشته سه جشنواره صنایع‌دستی و محصولات طبیعی در روستاهای داوران، علی‌آباد انقلاب و روستای قاسم‌آباد برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رفسنجان افزود: خوشبختانه رقابت خوبی بین روستاهای مختلف این شهرستان برای برگزاری جشنواره‌ها و معرفی ظرفیت‌های گردشگری، صنایع‌دستی و همچنین محصولات طبیعی به وجود آمده است.

او با بیان اینکه فرمانداری، شهرداری و ارشاد اسلامی برای برپایی این جشنواره‌ها تلاش زیادی به کار برده‌اند که جای تشکر دارد بیان کرد: با توجه به اینکه صنعت گردشگری، صنعتی فرابخشی است بنابراین برای توسعه گردشگری این شهرستان نیاز به همکاری دستگاه‌های مرتبط داریم.

حسینی در خصوص برپایی مراسم ایام محرم در روستاهای داوران و هرمزآباد شهرستان رفسنجان خاطرنشان کرد: هرساله آیین "جوش زنی"و "شده گردانی" که در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده‌اند در دو روستای مذکور برگزار می‌شود که برآنیم در ایام محرم و صفر امسال نیز این دو آیین به بهترین شکل اجرا شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402041801620

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha