افزایش 300 درصدی اشتغال‌زایی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از افزایش 300 درصدی اشتغال‌زایی در حوزه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سال 1401 خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم زاده در سومین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان گفت: میزان اشتغال تعهد شده برای اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان در سال 1401، 266 نفر بود که با رشد قابل‌توجه، شرایط اشتغال 800 فراهم شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: از تعداد 800 نفر اشتغال ایجادشده، 676 نفر در حوزه صنایع‌دستی، 90 نفر در حوزه گردشگری و 34 نفر در حوزه میراث فرهنگی است.

کرم زاده گفت: این اداره کل به‌تمامی تعهدات برنامه رشد اقتصادی ۱۴۰۱ در حوزه‌های مختلف عمل کرده و در برخی از شاخص‌ها بیشتر از تعهدات بوده است که این امر در ایجاد اشتغال در شهرها و روستاهای استان نقش بسزایی دارد.

او افزود: چشم‌انداز اداره کل در سال ۱۴۰۲ افزایش تولید، اشتغال‌زایی، زیرساخت‌های گردشگری، حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی و مرمت آثار تاریخی است که رونق اقتصادی و کاهش تورم را در استان سمنان به همراه خواهد داشت.

در این جلسه گزارش عملکرد سال 1401 اداره کل میراث فرهنگی استان سمنان توسط مدیرکل میراث فرهنگی استان سمنان ارائه شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام/

کد خبر 1402042201924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha