زرند شهر جشنواره‌هاست

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان زرند با اشاره به اینکه زرند شهر جشنواره‌ها شناخته شده است، گفت: هر 10 روز یک جشنواره در این شهرستان برگزار می‌شود که هرکدام یک اتفاق نو در زرند است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، محمد اسلامی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تاکنون 11جشنواره در روستاهای مختلف شهرستان زرند برگزار شده است، اظهار کرد: برپایی این جشنواره‌ها علاوه بر رضایت نسبی شهروندان باعث خوشحالی اهالی روستاها و فعالان حوزه‌های کشاورزی، صنایع‌دستی و مشاغل خرد شده است.

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان زرند افزود: خوشبختانه بسیاری از خواسته‌های اهالی مناطق مختلف این شهرستان در سایه برگزاری جشنواره‌ها به نتیجه رسیده است.

او بیان کرد: با استمرار بخشیدن به این جشنواره‌ها می‌توانیم به اهداف و سیاست‌های دولت مردمی در راستای توجه به ظرفیت های روستاها، کمک به رونق تولیدات روستایی، کشاورزی و رونق صنعت گردشگری و شور و نشاط اجتماعی برسیم.

اسلامی با اشاره به اینکه اولین جشنواره آب درمانی 23 تیرماه 1402 در دهستان سیریز روستای سنگ از توابع بخش یزدان‌آباد برگزار شد، افزود: برگزاری این جشنواره مردم و گردشگران را با خواص آب درمانی چشمه آبگرم این منطقه آشنا کرد.

نماینده اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در شهرستان زرند بیان کرد: بخش یزدان‌آباد علی‌رغم اینکه یکی از مهمترین بخش‌های استان کرمان در زمینه جاذبه‌های تاریخی و طبیعی است ولی کمترین تعداد جشنواره‌ها در آن برگزار می‌شود که در تلاشیم در سال آینده بتوانیم سهم مناسبی از جشنواره‌ها را به بخش کهن یزدان‌آباد اختصاص دهیم.

او خاطرنشان کرد: در انتهای هر سال از طریق بخشداران به تمام روستاها اعلام می‌شود که چنانچه جشنواره‌ای برای اجرا در نظر دارند به صورت کتبی به دبیرخانه جشنواره‌های شهرستان زرند ارسال شود تا نسبت به بررسی زمان و مکان و نیز قابلیت‌های زیرساختی روستاها اقدام شود.

اسلامی با اشاره به اینکه به برنامه‌های این شهرستان در ایام محرم و صفر خاطرنشان کرد: پس از جشنواره آب درمانی چشمه سنگ سیریز به استقبال مناسبت‌های مذهبی متناسب با ماه‌های محرم و صفر خواهیم رفت که چند برنامه خاص هم مدنظر است که به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042401961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha