حمایت وزارت میراث‌فرهنگی برای سامان‌دهی عرصه و حریم تپه ارگ نادری شیروان خراسان شمالی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: با رویکرد حل مسئله و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی موضوعات سامان‌دهی فضای شهری و ارتقای اجتماعی محدوده تپه ارگ نادری در دستور کار قرار گیرد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، جلسه پیگیری ملی سامان‌دهی عرصه و حریم تپه ارگ تاریخی نادری شهرستان شیروان امروز یکشنبه 25 تیرماه 1402 با حضور معاون توسعه و مدیریت منابع وزارت میراث‌فرهنگی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی و  امام‌جمعه شهرستان شیروان در وزارت میراث‌فرهنگی برگزار شد.

در این جلسه علی طلوعی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تأکید کرد: باتوجه‌به اهمیت موضوع باید از ظرفیت استانی و مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط برای حل مشکلات این تپه استفاده کنیم و برای ایجاد فضای مناسب شهری برای برگزاری رویدادهای مذهبی، ملی و اجتماعی برنامه‌ریزی و اقدام شود.

او خاطر نشان کرد: با رویکرد حل مسئله و هم‌افزایی دستگاه‌های دولتی و مشارکت‌های مردمی موضوعات سامان‌دهی فضای شهری و ارتقا اجتماعی محدوده در دستور کار قرار گیرد و همچنین وزارتخانه همکاری و حمایت‌های لازم را دراین‌خصوص خواهد داشت.

علی مستوفیان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در ادامه گفت: باتوجه‌به ضرورت استفاده از ظرفیت میراث‌فرهنگی در توسعه گردشگری علی‌الخصوص گردشگری مذهبی و نیز قرارگیری تپه ارگ نادری در محور آسیایی بجنورد و شیروان در صورت تشکیل کمیته راهبردی، ساماندهی عرصه و حریم تپه ارگ نادری شیروان با مشارکت دستگاه‌های مربوطه اتفاق خواهد شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسین تکمیلی امام‌جمعه شهرستان شیروان نیز حمایت خود را در رفع مشکلات اجتماعی تپه ارگ نادری اعلام کرد و گفت: میراث‌فرهنگی نقش مهمی در هویت‌بخشی شهری دارد و می‌تواند به ارتقای فضاهای شهری و همبستگی اجتماعی کمک کند.

تکمیلی با بیان این مطلب که تپه نادری یک اثر تاریخی ارزشمند در شیروان به شمار می‌رود افزود: این موضوع یک موضوع فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید برنامه‌ها و اقدامات خود را در این زمینه اعلام کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تغییرات و تحولات مثبت در توسعه گردشگری این منطقه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042502081

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha