صدور یک مجوز گردشگری کشاورزی در بوئین‌زهرا

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین از صدور یک فقره پروانه بهره‌برداری گردشگری کشاورزی با عنوان گل سرخ در اراضی روستای رحمت‌آباد بزرگ در شهرستان بوئین‌زهرا خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین، نادر محمدی با اعلام این خبر گفت:  این مجموعه گردشگری کشاورزی از بخش‌هایی چون استخر پرورش ماهی، زمین زراعی، سیلوی غلات، پرورش دام و... تشکیل شده است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین افزود: براساس آیین‌نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل، درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری و نظارت بر آنها، مصوبه ۱۳۹۴، در راستای توسعه گردشگری روستایی و استفاده از ظرفیت کشاورزی در پیشبرد اهداف گردشگری و نیز بهبود درآمد و کاهش اثرات نامطلوب محیط‌زیستی، محیط‌های گردشگری روستایی و عشایری می‌توانند به فضایی برای گردشگری کشاورزی تبدیل شوند.   

محمدی خاطرنشان کرد: مجوزهای گردشگری کشاورزی ابتدا به‌صورت شش‌ماهه صادر می‌شوند و پس از ارائه عملکرد مناسب به‌صورت یک‌ساله و سه‌ساله قابل تمدید خواهد بود.

او افزود: متقاضیان برای دریافت مجوز گردشگری کشاورزی می‌توانند از طریق درخواست کتبی و ثبت درخواست در سامانه جانا اقدام کنند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری قزوین یادآور شد: تاکنون هفت مجوز گردشگری کشاورزی در استان صادر شده و چهار مجوز دیگر نیز در دست اقدام است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042702256

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha