مدیرکل جدید مرکز گردشگری اسلامی منصوب شد

مرکز گردشگری اسلامی «نیزران بن نوردین» را به عنوان مدیرکل جدید خود منصوب کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، مدیرکل جدید مرکز گردشگری اسلامی (ITC) روز سه‌شنبه، 27 تیرماه 1402 منصوب شد.

نیزران بن نوردین عنوان کرده است که مرکز گردشگری اسلامی را از طریق ابتکارات تحول‌آفرینی که بر گردشگری و مهمان‌نوازی مسلمان‌پسند سرمایه‌گذاری می‌کند، به نقاط رفیع جدیدی در تاریخچه این مرکز خواهند رساند. پیش‌بینی می‌شود سهم گردشگری مالزی تا سال ۲۰۲۸ به ارزش ۲۲۵ میلیارد دلار در سطح جهانی برسد، این ابتکارات و همکاری‌ها شامل کمک به وزیر و معاون وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ در توسعه مالزی به عنوان قطب گردشگری اسلامی می‌شود.  

بن نوردین با بیش از ۲۳ سال تجربه مدیریتی، قبلا مدیر اجرایی گروه و مدیر اجرایی هلدینگ ماژوپرک در مالزی بوده است. این هلدینگ یک شرکت سهامی عام تحت کنترل Perbadanan Kemajuan Negeri Perak است که در توسعه املاک، مدیریت تاسیسات و تجارت انرژی‌های تجدیدپذیر نقش دارد.

مدیرکل جدید مرکز گردشگری اسلامی گفت: از زمانی که مرکز گردشگری اسلامی در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد، مدیران پیش از من نه تنها طرح استانداردهای جامعی را تدوین کردند، بلکه آگاهی از ظرفیت گردشگری و مهمان‌نوازی مسلمانان‌دوست را نیز ارتقا دادند. من خوشحالم که به عنوان مدیرکل ITC منصوب می‌شوم تا اینجا را به مرحله بعدی رشدش برسانم و بر اساس این میراث، مالزی را به عنوان قطب گردشگری اسلامی در این بخش از جهان قرار دهم.

او ادامه داد: اکنون زمان هیجان‌انگیزی برای ITC است، چراکه صنعت گردشگری جهانی در مرحله بهبودی پس از کرونا است. من مشتاقانه منتظر هماهنگ شدن با بازیگران صنعت گردشگری داخلی و بین‌المللی هستم و فرصت‌های بیشتری را از طریق تفکر نوآورانه و ایده‌های الهام‌بخش باز می‌کنم. ما با هم می‌توانیم فضای مسلمان‌پسندتری را برای گردشگران ایجاد کنیم و در عین حال اقتصاد گردشگری قوی و پایداری را ایجاد کنیم که نه تنها برای بازیگران این صنعت، بلکه به نفع مردم و همه سطوح جامعه است.

نیزران دارای مدرک لیسانس هنر با مدرک ممتاز از دانشگاه لنکستر انگلستان در رشته حسابداری و مالی است.

مرکز گردشگری اسلامی (ITC) به طور رسمی در ۱۶ مارس ۲۰۰۹ در سالن اجتماعات مسجد دولتی العظیم در ملاکای مالزی راه‌اندازی شد.

این مرکز که به‌عنوان یک شرکت محدود در سال ۱۹۶۵ ثبت شده است و هدفش کمک به وزارت گردشگری مالزی در انجام تحقیقات استراتژیک گردشگری و اطلاعات بازار و همچنین ارائه آموزش و ظرفیت‌سازی بوده است. خدمات گردشگری اسلامی ITC توسط هیئت مدیره‌ای متشکل از مقامات دولتی و متخصصان کلیدی در صنعت گردشگری و هتلداری و همچنین موسسات آموزش عالی نظارت می‌شود.

علاوه بر تکمیل وظایف وزارت گردشگری مالزی، ITC همچنین به عنوان یک نهاد مشاوره‌ای به ویژه در امور مربوط به گردشگری اسلامی عمل می‌کند. در طول سال‌ها، این مرکز به طور فزاینده‌ای به یک نقطه مرجع در بین ذینفعان و بازیگران صنعت گردشگری تبدیل شده است و به عنوان یک متخصص صنعت گردشگری اسلامی در نظر گرفته می‌شود.

*ترجمه: اسدالله حقانی

انتهای پیام/

کد خبر 1402042802335

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha