5 درخت کهن‌سال چنار کاشان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کاشان از ثبت پنج درخت چنار کهن‌سال این شهرستان در فهرست میراث طبیعی ملی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان، احمد دانائی‌نیا با اعلام این مطلب گفت: درخت کهن‌سال چنار جنب چارتاقی تاریخی شهر نیاسر و چنارهای کهن‌سال روستاهای ون، چنار، نشلج و ازناوه که همگی بیش از ۵ قرن قدمت دارند در فهرست میراث طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی کاشان ادامه داد: با توجه به اینکه روستاهای شهرستان کاشان مملو از جاذبه‌های طبیعی هستند، این نخستین بار است که اثر طبیعی در شهرستان کاشان به ثبت ملی رسیده است و امیدواریم با روند رو به رشد ثبت آثار طبیعی شهرستان، به آثار طبیعی هم مانند ابنیه تاریخی توجه بیشتری شود.

دانائی‌نیا تصریح کرد: هم‌اکنون باغ تاریخی فین‌ و 2 میراث‌فرهنگی ناملموس قالی‌شویان و مهارت بافت فرش دستبافت در فهرست جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بدین ترتیب ۳۴۰ بنای تاریخی ثبت ملی و ۴۰ رویداد فرهنگی به‌عنوان میراث‌فرهنگی ناملموس از منطقه فرهنگی‌تاریخی کاشان به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402042902353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha