بسیج امکانات میراث‌فرهنگی آذربایجان غربی برای میزبانی شایسته از زائران اربعین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: برای میزبانی شایسته از زائران اربعین مرز تمرچین پیرانشهر از تمامی امکانات و ظرفیت‌های این اداره‌کل استفاده خواهد شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری 29 تیر 1402 در جلسه شورای برنامه‌ریزی اربعین با اعلام این مطلب اظهار کرد: امسال برای دومین سال متوالی آذربایجان غربی میزبان زائران اربعین از سطح کشور و کشورهای همسایه خواهد بود که با تلاش‌های استاندار پس از بازگشایی مرز تمرچین پیرانشهر از این مسیر تردد می‌کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: امسال طبق پیش‌بینی‌ها 500 هزار زائر از این مرز تردد خواهند کرد که میزبانی شایسته از آنها نیاز به یک همت و تلاش جهاد دارد، بنابراین برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات مطلوب به زائران در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد.

او گفت: از جمله برنامه‌های این اداره‌کل راه‌اندازی سرویس‌های بهداشتی سیار در مسیر تردد زائران به مرز تمرچین خواهد بود و نیز از ظرفیت‌ واحدهای اقامتی، مجتمع‌های گردشگری و رفاهی قرار گرفته در این مسیر برای در اختیار گذاشتن نمازخانه‌ها، سرویس‌های بهداشتی و ... به زائران استفاده خواهیم کرد.

صفری گفت: همچنین بازدیدهای نظارتی این اداره‌کل از واحدهای اقامتی، تفریحی و گردشگری از 6 اردیبهشت سال‌جاری آغاز شده و در این مدت 282 مورد بازدید از این مراکز انجام شده است که در آستانه اربعین این نظارت‌ها با همکاری سایر دستگاه‌های مربوطه تشدید می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402043002417

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha