کاوش‌های نجات‌بخشی باستان‌شناسی گورستان شمشادسرا گیلان در دستور کار قرار می‌گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: به دلیل نزدیک شدن به موعد آبگیری سد، مقرر شد از اعتبارات طرح، کاوش‌های باستان‌شناسی نجات‌بخشی در گورستان شمشادسرا با اخذ مجوز از پژوهشگاه میراث‌فرهنگی انجام شود.

به گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی اداره‌کل میراث‌فرهنگی؛ گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی با بیان مطلب فوق گفت: با سفر یک روزه مصطفی ده‌پهلوان رئیس پژوهشگاه وزارت میراث‌فرهنگی، و لیلا خسروی رئیس پژوهشکده باستان‌شناسی، جلسه اختصاصی پروژه‌های عمرانی استان با حضور دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله شرکت سهامی آب منطقه‌ای در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی گیلان، برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان گفت: پس از بحث و تبادل نظر با معاون آب منطقه‌ای و بازدید میدانی به دلیل نزدیک شدن به موعد آبگیری سد، مقرر شد از اعتبارات طرح، کاوش‌های باستان‌شناسی نجات‌بخشی در گورستان شمشادسرا با اخذ مجوز از پژوهشگاه و استقرار چند هیات مختلف آغاز شود.

او افزود: با استناد به سابقه یک فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در شمشادسرا به سرپرستی شهرام رامین، این گورستان متعلق به عصر آهن ۲ بوده و بنظر تنها گورستانی است که در منطقه جلگه‌ای کشف شده که قبور آن با قبور سایر مناطق متفاوت بوده و از این لحاظ بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان ابراز امیدواری کرد کاوش‌های باستان‌شناسی نجات‌بخشی در مهلت مقرر و در مدت دو ماه به پایان برسد و نتایج آن در اختیار پژوهشگران و سایر علاقه‌مندان به حوزه میراث‌فرهنگی قرار گیرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050200075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha