ساماندهی خانه‌های مسافر رشت در دستور کار است

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت گفت: سامان‌دهی خانه‌های مسافر شهرستان رشت که از اماکن اقامتی مجوزدار در کشور هستند در دستور کار قرار گرفت.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، سکینه رضائی‌دوست‌ با اعلام این خبر گفت: خانه مسافر به خانه‌هایی اطلاق می‌شود که زیر نظر اداره‌کل میراث‌فرهنگی برای اقامت به گردشگران اجاره داده می‌شود و این دسته از واحدهای اقامتی با خانه‌های استیجاری که غیرقانونی محسوب می‌شوند متفاوت است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رشت افزود: موضوع خانه مسافر با عنوان اماکن خصوصی و استیجاری در سال ۱۳۸۴ با مصوبه‌ای از طرف هیئت دولت در ذیل آئین‌نامه تأسیسات گردشگری تدوین شد تا تأمین رفاه حال مسافران، بهبود نظارت و کنترل خدمات به گردشگران فراهم شود، این مصوبه مجدداً در سال ۱۳۹۴ با عنوان «خانه مسافر» به مصادیق تأسیسات گردشگری افزوده شد.

او ادامه داد: با هدف ارائه خدمات و تسهیلات به مسافران و گردشگرانی که نقطه هدف سفرشان رشت است، خانه‌های مسافر ساماندهی می‌شوند که با ساماندهی منسجم و دقیق خانه‌های مسافر هم می‌توان نیاز جامعه هتلداران و مهمانپذیران را تأمین کرد و هم در جهت رفاه حال گردشگران گام برداشت.

رضائی‌دوست تصریح کرد: خانه مسافر نیاز جامعه گردشگری است و باید در راستای سامان‌دهی خانه مسافر و برچیدن خانه‌های استیجاری غیرقانونی اهتمام ورزید تا صنعت گردشگری در مسیر درست بچرخد و با مشکلات مراکز اقامتی غیرمجاز مواجه نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402050400231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha