گام‌های توسعه نساجی دستباف خراسان شمالی برداشته شد

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی گفت: گام‌های توسعه نساجی دستباف خراسان شمالی به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی برداشته شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان خراسان شمالی، پروانه کلاته با اعلام این خبر تأکید کرد: در راستای توسعه نساجی دستبافت خراسان شمالی، اولین دوره آموزش تخصصی پیشرفته ویژه نساجان دستباف استان چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ به مدت ۲ روز در محل کارگاه نخیران بجنورد برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی خراسان شمالی ادامه داد: این دوره آموزشی ۲ روزه شامل دارایی بافی و چادرشب‌بافی، پروژه مشترک شرکت زرفام و معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی و شرکت پویندگان برای نساجان خراسان شمالی بود.

کلاته با بیان اینکه روستای رویین اسفراین به‌عنوان تنها دهکده نساجی کشور به ثبت رسیده است، افزود: این روستا بالاترین میزان تولیدات منسوجات سنتی استان را دارد به‌طوری‌که در این روستا سالانه ۱۵۰ هزار مترمربع چادرشب، حوله، دستمال و شال تولید می‌شود.

او بیان این که این دهکده ملی قطب بافندگی خراسان شمالی است گفت: با توجه به اینکه بیش از 200 کارگاه بافندگی حوله، چادر شب و دیگر دستبافته ها در این روستا فعال است و به جز آن بافندگان این روستا به صورت خانگی نیز فعالیت می کنند، با آموزش و ارتقاء صنعتگران  این روستا توسعه اقتصادی منطقه و استان محقق می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052101062

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha