مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز ایلام در فضای مجازی باشید

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام در راستای هشدار به مردم گفت: مراقب تورهای گردشگری غیرمجاز در فضای مجازی باشید.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی ضمن بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان شاهد برگزاری تورهای غیرمجاز طبیعت گردی به ویژه در غار زینگان شهرستان مهران شد که پس از پیگیری‌های لازم این تور غیرمجاز شناسایی و سیر مراحل قانونی آن در دستور کار قرار گرفت.   

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با توجه به شروع تورهای طبیعت‌گردی در این فصل، افراد سودجو بدون داشتن هیچ‌گونه به برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و خدمات سفر در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی می‌کنند که بیشترین مشکلات را برای مسافران و گردشگران ایجاد می‌کنند.

او گفت: با مجریان و تورگردانان غیرمجاز برخورد جدی و قانونی می‌شود، به دلیل اینکه متاسفانه متولیان تورهای غیرمجاز شناخت کافی از گردشگری ندارند و به رعایت استانداردهای گردشگری و موازین شرعی و عرفی پای‌بند نیستند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام افزود: با توجه به اینکه این نوع از تورها هیچ‌گونه پوشش بیمه‌ای برای گردشگران قرار نمی‌دهند و در صورتی که در طول سفر مخاطره‌ای برای مسافران پیش بیاید و یا صدمه‌ای ببینند، کسی مسئولیت آن را به عهده نمی‌گیرد از مردم تقاضا می‌شود مراقب فرزندان خود باشند تا از طریق این تورهای غیرمجاز سفر نکنند.

شریفی اضافه کرد: با توجه به آئین‌نامه نظارت بر عملکرد دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری مستلزم اخذ مجوزهای لازم از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

او در پایان بیان کرد: از تمامی هموطنان و علاقه‌مندان به گردشگری تقاضا می‌کنیم برای یک سفر ایمن و مناسب از طریق دفاتر خدمات مسافرتی زیر مجموعه این اداره‌کل اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052201172

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha