زائران اربعین حسینی نقش مهمی در توسعه گردشگری مذهبی همدان دارند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: قرار گرفتن همدان در مسیر زائران اباعبدالله (ع) ظرفیت قابل توجهی در حوزه گردشگری است که نباید مورد غفلت واقع شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی و گرامی‌داشت این ایام، اظهار کرد: همدان پایتخت تاریخ و تمدن در ایام اربعین، یکی از محورهای عبوری زائران عتبات عالیات و میزبان مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این استان با داشتن 225 بقعه متبرک و امامزاده و ظرفیت بزرگ در حوزه مذهبی سهم مطلوبی می‌تواند داشته باشد و امامزادگان و مساجد و اماکن مذهبی در سراسر استان همدان و به ویژه در شهر همدان، در صورت معرفی بی‌شک می‌تواند تعداد بسیاری از گردشگران را به سمت خود جذب کند.

او تصریح کرد: از ظرفیت تردد زائران به منظور بهره‌برداری در بحث گردشگری همدان در آینده باید استفاده شود و با اقدامات درست و به موقع می‌توانیم درصدی از زائران را به عنوان توریسم مذهبی جذب کنیم.

معصوم علیزاده تلاش بر ارائه راهکارهایی به منظور جذب توریسم مذهبی و استفاده از ظرفیت سفر اربعین است، خاطرنشان کرد: آماده پذیرش طرح‌ها و راهکارها از سوی مجموعه‌های گردشگری و صاحب‌نظران در این خصوص هستیم. جذب توریست در پیشرفت و توسعه این صنعت و به تبع آن پیشرفت استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان بیان کرد: امروزه گردشگری مذهبی و زیارتی به عنوان یکی از انواع گردشگری، جایگاه مهمی در جذب گردشگر دارد که اگر چه اهداف و ویژگی‌هایی متفاوت با سایر انواع گردشگری دارد اما می‌تواند به رونق گردشگری منطقه کمک کند و با ایجاد فضاهای تفریحی و رفاهی در محدوده این اماکن دینی، می‌توان مدت سفر گردشگران را بیشتر کرد.

او با بیان اینکه گردشگری مذهبی یکی از رایج‌ترین اشکال جهانگردی در جهان است و پیروان ادیان مختلف از دیرباز سفرهای گوناگونی را به تمام نقاط جهان انجام می‌دهند، ادامه داد: گردشگری مذهبی از نمونه حوزه‌های اشتغال‌زایی و سودآور به شمار می‌رود که به موازات آورده‌های اقتصادی آن، در تقویت روحیه معنوی زائران و فرهنگ دینی و مذهبی کشورهای هدف نیز بسیار مؤثر و تأثیرگذار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052501396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha