بازدید معاون وزیر کشور از مجموعه تاریخی دولتخانه صفوی قزوین

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در جریان سفر به قزوین از مجموعه دولتخانه صفوی، طرح توسعه مقبره چهارانبیاء و کاخ موزه چهلستون بازدید کرد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوینT محسن کوشش‌تبار پنجشنبه روز پنجشنبه 26 مرداد 1402 در حاشیه بازدید از این مجموعه گفت: وجود عناصر مذهبی، اقتصادی، گردشگری و اقامتی در دولتخانه صفوی قزوین در کشور بی‌نظیر است و با توسعه و احیای آن گردشگری قزوین متحول می‌شود.

معاون وزیر کشور همچنین در بازدید از بنای تاریخی گراندهتل در مجموعه دولتخانه صفوی اظهار کرد: باید این ظرفیت ابتدا به مردم قزوین و سرمایه‌گذاران بومی معرفی و تشریح شود و برای معرفی به سرمایه‌گذاران ملی و کشوری هم برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.

او افزود: عناصر موجود در مجموعه دولتخانه صفوی که در کنار هم قرار گرفته‌اند منحصربه‌فرد است و اجرایی شدن طرح توسعه پیش‌بینی شده این مجموعه با کمک بخش خصوصی بی‌تردید در توسعه گردشگری استان موثر خواهد بود.  

معاون اقتصادی وزیر  کشور همچنین استفاده از ظرفیت اوقاف در احیای دولتخانه صفوی را ضروری دانست.

علیرضا خزائلی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این بازدید از طرح میدان دارالشفا، ترمیم محورهای شهری و احیای گاراژ شرق در مجموعه سعدالسلطنه گزارشی ارائه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402052801585

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha