کارگاه آموزشی عفاف و حجاب در سراوان تشکیل شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سراوان گفت: اولین کارگاه آموزشی آشنایی با منشور عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت هفته دولت در محل سالن کنفرانس اداره سراوان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، حمزه ندرت زهی در تشریح خبر فوق اظهار کرد: به‌ منظور شناسایی چالش‌ها و آسیب‌ها در مبحث فرهنگ عفاف و حجاب و فریضه مهم امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر برنامه‌های ویژه‌ای به همت میراث‌ فرهنگی شهرستان سراوان برگزار شد.

او گفت: باید کلاس‌های آموزشی و توجیهی برای مسئولان اماکن فرهنگی برگزار و نحوه رفتار و برخورد با هنجارشکنان آموزش داده شود.

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی سراوان افزود: عفاف و حجاب در جامعه فقط برای زنان نیست و مردان نیز باید برای حفظ کرامت این مقوله تلاش کنند چرا که نهادینه‌شدن فرهنگ امر به‌ معروف در جامعه سبب می‌شود افراد اصلح در جایگاه واقعی خود قرار گیرند.

این مسوول گفت: رؤسای ادارات، موزه‌ها و پایگاه‌های حفاظتی باید منکرات و معروفات محدوده و مشکلات اداره خود را بررسی کنند.

به گفته وی؛ در حقیقت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه اصلی برای مسلمانان به شمار می‌رود که خداوند متعال در قرآن کریم بدان تاکید کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060300158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha