زیرساخت‌های لازم برای تردد امن زائران اربعین از تمرچین پیرانشهر فراهم است

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی گفت: هم‌اکنون پایانه مرزی تمرچین ظرفیت چندصدهزار نفری را برای تردد زائرین بدون هیچ مشکلی دارد و تمامی زیرساخت‌های لازم در این مرز اندیشیده شده است. 

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، سید پرویز فتاح، در حاشیه بازدید از مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: با توجه به کوهستانی بودن منطقه تمرچین و مسیرهای منتهی به آن، آب و هوای مرز  نسبت به سایر مرزهای غربی و جنوبی کشور بسیار مساعدتر است و توصیه می‌شود زوار مرز تمرچین را برای مشرف به عتبات عالیات انتخاب کنند. 

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی افزود: رسانه ملی و رسانه‌ها باید در راستای سوق دادن زوار به این پایانه تمام تلاش‌های‌شان را بکنند تا هم از  بار ترافیکی سایر مرز ها کم شود و هم زوار  منطقه شمال غرب کشور بتوانند در ایده‌آل‌ترین شرایط راهی سفر اربعین حضرت امام حسین(ع) شوند.

او ضمن ابراز رضایت از نحوه خروج زائران در این مرز که بدون هیچ معطلی به خاک عراق وارد می‌شوند، گفت: در این مرز شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر برای خدمات به زائران اربعین تلاش می‌کنند که جای تقدیر دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060300165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha