آمادگی کامل مرز تمرچین برای میزبانی از زائران اربعین/ زوار با حداقل معطلی از پیرانشهر عازم نجف می شوند

استاندار آذربایجان غربی گفت: زیرساخت‌های لازم برای میزبانی شایسته از زوار اربعین در مرز تمرچین پیرانشهر اندیشیده شده است.

محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار میراث آریا با اشاره به تامین زیرساخت‌های لازم در مرز تمرچین پیرانشهر اظهار کرد: امسال برای دومین سال پیاپی بوده که این مرز پذیرانی زوار اربعین حسینی است.

او افزود: در سال گذشته 70 هزار زائر از این مرز تردد کردند که امسال طبق پیش‌بینی‌ها این عدد به 500 هزار نفر می‌رسد بنابراین تمهیدات لازم برای اسکان، تغذیه و تردد زوار در کمترین زمان از مرز اندیشیده شده است.

استاندار آذربایجان غربی ادامه داد: در طول این مسیر 80 موکب در داخل آذربایجان غربی و اقلیم کردستان عراق برای ارائه خدمات به زائران تدارک دیده شده است که زوار می‌توانند نسبت به استراحت، تناول غذا و تامین نیازهای بهداشتی و درمانی خود در این موکب‌ها اقدام کنند.

معتمدیان تصریح کرد: علاوه بر موکب‌ها، سالن‌های ورزشی، مراکز اقامتی دولتی، نمازخانه‌ها و مساجد بین راهی نیز برای اسکان زائران در تمرچین در نظر گرفته شده که ظرفیت اسکان روزانه 40 هزار نفر است.

او از تدارک پارکینگ در سه محل پاسگاه جلدیان ارتش، ورودی پیرانشهر و پایانه تمرچین خبر داد و تصریح کرد: 50 هزار خودرو در این پارکینگ‌ها می‌تواند پارک شود.

استاندار آذربایجان غربی با بیان اینکه آب و هوای معتدلی در مرز تمرچین پیرانشهر برقرار است، خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به فعال شدن 38 گیت در این پایانه، زوار با حداقل معطلی می‌توانند از این مسیر تردد کنند و پس از عبور از مرز وسایل نقلیه عمومی برای انتقال زائران تا الحسینیه بغداد و نجف اشرف نیز فراهم شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402060400256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha