جشنواره خوراک در کرمانشاه برگزار می‌شود

جشنواره خوراک در کرمانشاه به عنوان دومین جهانشهر خلاق خوراک ایران برگزار می‌شود.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۱۱ شهریورماه در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره خوراک که با حضور رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب کرمانشاه به‌عنوان جهان شهر خلاق خوراک یک ظرفیت ویژه برای استان در حوزه گردشگری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: گردشگری غذا یکی از شاخه‌های پرطرفدار در حوزه گردشگری است که حتی در تعیین هدف سفر برای خانواده‌ها و بسیاری از گردشگران نقش اساسی دارد.

او تصریح کرد: برای معرفی کرمانشاه به عنوان یکی از مقاصد اصلی گردشگری خوراک باید حداکثر استفاده را از برند جهان‌شهر خلاق خوراک برد.

فرمانی ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها یکی از ظرفیت‌های معرفی این مقوله است که با همکاری شهرداری به دنبال برگزاری جشنواره خوراک در کرمانشاه هستیم.

او افزود: برگزاری این جشنواره برای هفته گردشگری برنامه‌ریزی می‌شود و در صورت جمع‌بندی لازم یه رویداد چند روزه برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه گفت: در کنار رویداد به دنبال این هستیم که با هماهنگی دفتر ثبت وزارت میراث‌فرهنگی، تعدادی از غذاهای خاص استان ثبت ملی شوند.

او با بیان اینکه این رویداد با مشارکت و همکاری سازمان فرهنگی شهرداری انجام می‌شود، تصریح کرد: توسعه گردشگری شهری کرمانشاه یکی از راهکارهای رونق شهر کرمانشاه است که با مشارکت شهرداری در این مسیر اقدامات ویژه‌ای را در دستور کار قرار می‌دهیم

شهر کرمانشاه توسط یونسکو به عنوان دومین شهر خلاق خوراک ایران انتخاب و آیین پلاک کوبی جهن‌شهر خلاق خوراک سال گذشته با حضور نماینده یونسکو در ایران برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061100768

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha