بازدید سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان از مرکز آموزش صنایع‌دستی زاهدان/ ضرورت استفاده از مواد اولیه بوم‌آورد در تولید محصولات

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان به همراه معاون صنایع‌دستی اداره‌کل از اداره و مرکز آموزش صنایع‌دستی شهرستان زاهدان بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سیستان و بلوچستان، محمدهادی طهرانی مقدم در جریان این بازدید با کارکنان، مربیان و هنرجویان این مرکز دیدار و از نزدیک امکانات و مشکلات مجموعه را مورد ارزیابی قرار داد.

او بر بهسازی، تجهیز کارگاه‌های آموزشی، بهبود سیستم سرمایشی و گرمایشی و استفاده بهینه از فضاهای موجود تاکید کرد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی،  گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان همچنین در جریان روند توانمندسازی متقاضیان فراگیری صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از مرحله آموزش مهارت، اعطای گواهینامه و به‌ تبع آن برخورداری از تسهیلات اشتغال‌زا تا حمایت‌های مختلف از جمله معرفی به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و... قرار گرفت.

طهرانی مقدم اهتمام ویژه در زمینه بازاریابی، تبلیغات و فروش تولیدات این حوزه را حائز اهمیت دانست و تاکید کرد در این بخش با تلاش مضاعف باید به نتیجه های مطلوب رسید.  

او علاوه بر استفاده از مواد اولیه بوم‌آورد در تولید محصولات صنایع‌دستی بر توجه ویژه به توسعه رشته‌های زودبازده همچون تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با بهره‌گیری از منابع و معادن غنی منطقه تأکید کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061400934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha