اعلام آمادگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان برای مستندسازی و ثبت ملی یادمان‌های دفاع مقدس

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: آمادگی داریم در مستندسازی، تهیه تاریخ شفاهی و ثبت ملی یادمان‌ها در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشیم.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، با تعامل میان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان سیستان و بلوچستان و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، فصل جدیدی از همکاری میان این دو دستگاه شکل خواهد گرفت.

محمد ناظری، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ضمن تبریک انتصاب محمد هادی طهرانی مقدم به عنوان سرپرست این اداره‌کل گفت: این انتصاب شایسته باعث خرسندی است که یکی از فرزندان جامعه ایثارگری استان برادر شهید بزرگوار علی طهرانی مقدم از شهدای شعبانیه مسجد جامع زاهدان سکان‌دار اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان شده است.

او افزود: با توجه به سوابق مدیریتی او در سازمان فضای مجازی، خانه مطبوعات و ... نشان از عملکرد موفقش داردو  باعث شده در سال‌های پیاپی جزو مدیران موفق در سطح ملی و هم در سطح استان شناخته شود.

ناظری با بیان اینکه وزارت میراث‌فرهنگی یکی از ادارات مهم و تأثیرگذار در فرهنگ و تاریخ مردم است خواستار همکاری و تعامل بیش از پیش با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شد و تصریح کرد: سیستان و بلوچستان دارای تمدن تاریخی غنی و ارزشمندی است و در زمینه گردشگری نیز یکی از استان های مطرح در کشور و حتی دنیا به شمار می‌آید، امیدواریم با انتصاب شایسته این مدیر جوان که در عرصه‌های مختلف مدیریتی موفق بوده است شاهد تحول چشمگیری در عرصه فرهنگ، تاریخ و تمدن استان و همکاری های مضاعف باشیم.

شهدا و دفاع مقدس، بخش مهمی از میراث‌فرهنگی کشور هستند

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان نیز ضمن قدردانی از مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان و هیئت همراه بیان کرد: شهدا و دفاع مقدس، بخش مهمی از میراث‌فرهنگی کشور هستند که هویت دینی و ملی ما را مشخص می‌کنند که حفاظت و صیانت از این  میراث را بر خود واجب می‌دانیم.

طهرانی مقدم با بیان اینکه استان سیستان‌ و بلوچستان در زمینه فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس دارای افتخارات ارزشمند و عظیمی است، افزود: آمادگی داریم در مستندسازی و تهیه تاریخ شفاهی، ثبت ملی یادمان‌ها در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران استان باشیم، از این رو از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظار داریم تا با تعامل گسترده با اداره‌کل میراث‌فرهنگی به تحقق و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در زمینه تاریخی، فرهنگی و گردشگری بپردازیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061400935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha