استقبال اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل از تأسیس موزه‌های خصوصی

مدیر امور موزه‌های استان اردبیل گفت: این اداره‌کل از راه‌اندازی موزه‌های خصوصی برای دیده شدن اشیا، اقلام و اسناد تاریخی در اختیار مردم استقبال می‌کند و برای متقاضیان، مجوز مجموعه‌داری خصوصی صادر می‌شود.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، ملکه گلمغانی‌زاده گفت: در حال حاضر ۹ موزه در استان اردبیل دایر است و پذیرای بازدیدکنندگان هستند که از این میان موزه عکس و سینمای مشگین‌شهر تنها موزه خصوصی فعال در استان است.

مدیر امور موزه‌های استان اردبیل افزود: هدف از راه‌اندازی موزه‌های خصوصی سامان‌دهی و به نمایش گذاشتن اشیا، وسایل و اسناد تاریخی موجود نزد مردم است که در برخی خانواده‌ها به صورت نسل به نسل از دوره‌های گذشته برای امروز به یادگار مانده است و ارزش تاریخی دارد.

او تاکید کرد: در این راستا برای متقاضیان تأسیس موزه‌های خصوصی مجوز مجموعه‌داری خصوصی صادر می‌شود تا هم به جمع‌آوری و سامان‌دهی اشیا تاریخی ترغیب شوند و هم زمینه به نمایش گذاشتن آنها را در بنایی مناسب فراهم کنند و اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز به این موزه‌ها نظارت می‌کند.

گلمغانی‌زاده ادامه داد: اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل مرمت رایگان آثار نزد این مجموعه‌داران را نیز انجام می‌دهد تا هر چیزی که به هویت و تاریخ این استان تعلق داشته باشد، برای نسل‌های آینده محفوظ بماند.

مدیر موزه‌های استان اردبیل اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تاریخ کهن و قابل توجه استان اردبیل، از شهرستان‌هایی نظیر پارس‌آباد و بیله‌سوار متقاضیان راه‌اندازی موزه‌های خصوصی اعلام آمادگی کرده‌اند و از این قبیل علاقه‌مندان استقبال و حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402061801069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha