ایجاد تمهیدات لازم برای بازگشت موج دوم و سوم زائران قمی

معاون استاندار قم گفت: با مدیریت استانداری و انجام تمهیدات لازم در ستاد اربعین تا ساعت ۳ بامداد امروز تمام زائران از این پایانه منتقل شدند و با استقرار اتوبوس‌های لازم، موج سوم بازگشت در روز شنبه و یکشنبه بدون مشکل مدیریت خواهد شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم، دوشنبه 20 شهریور 1402 ضمن بیان اینکه با تدابیر ستاد اربعین استان تمهیدات لازم برای انتقال زائران به کشور عراق با کمترین میزان معطلی انجام شد و بیش از ۲۰۰هزار شهروند قمی به مرزها اعزام شدند، گفت: مضاف بر این بخشی از زائران اربعین حسینی در کشور، قم را به عنوان عمود اول انتخاب کرده و شروع سفر زیارتی خود را با تشرف به حرم کریمه اهل بیت (س) از استان قم آغاز کردند.

او افزود: امسال موج بازگشت زائران از کشور عراق از یک هفته قبل از روز اربعین حسینی آغاز شد اما علی رغم این موج بازگشت، در آرامش کامل خدمات به زائران ارائه شد.

مقیمی ادامه داد: با توجه به رکورد بی‌نظیر ۴میلیونی زائران اربعین ایرانی در سال جاری و هم زمانی روز اربعین با روز پنجشنبه که شب زیارتی حضرت اباعبدالله حسین است تراکم بیش از ظرفیت شبکه در مهران ایجاد شد که با ازدحام خروج زائران غیر ایرانی نیز همراه بود.

معاون اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم تاکید کرد: علی رغم انجام تمهیدات لازم در ارسال تمام ناوگان شبکه حمل و نقل استان و ارسال اتوبوس‌های قابل استفاده شهرداری و سرویس کارخانجات برای انتقال زائران، به دلیل محدودیت متمرکز ستاد اربعین کشور در پایانه برکت مهران و عدم دسترسی استان در مدیریت مستقیم، شاهد تجمع و ازدحام جمعیت بودیم.

او تصریح کرد: با مدیریت استاندار و انجام تمهیدات لازم در ستاد اربعین تا ساعت ۳ بامداد امروز کلیه زائران از این پایانه منتقل شدند و با استقرار اتوبوس‌های لازم موج سوم بازگشت در روز شنبه و یکشنبه بدون مشکلی مدیریت خواهد شد.

مقیمی تصریح کرد: در کنار تمامی این خدمات برای زائرین شهر قم، این نکته حائز اهمیت است که زائران بسیاری از استان‌ها به دلیل کمبود وسیله نقلیه شهر قم را برای بازگشت انتخاب کردند که پس از حضور در شهر کریمه به شهرهای محل زندگی خود مراجعت کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062101270

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha