موکب عزاداری میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان پذیرای دوستداران اهل بیت در مسیر پیاده‌روی ۳ کیلومتری اربعین حسینی

معاون گردشگری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان گفت: موکب میراث‌فرهنگی در همایش پیاده‌روی جاماندگان اربعین همزمان با مراسم اربعین حسینی در زاهدان به همراه پذیرایی و اطلاع‌رسانی به دوست داران امام حسین(ع) برپا شد.

به گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،‌ گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان، رضا گنجعلی بیان کرد: این موکب 15 شهریورماه سال‌جاری در شهر زاهدان برپا شد تا شهروندانی که به هر دلیل توفیق حضور در کربلای معلی و شرکت در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی (ع) را نداشتند بصورت نمادین از مرقد شهدای گرانقدر شهر زاهدان تا کهف الشهدا حرکت کنند و به نیت زیارت کربلا به عزاداری بپردازند.

معاون گردشگری سیستان و بلوچستان ادامه داد: طی این آیین باشکوه که همه ساله با هدف یادآوری و بازسازی حال و هوای مسیر پیاده‌روی نجف اشرف تا کربلا برگزار می‌شود تا طیف وسیعی از اقشار مختلف جامعه حضور داشته باشند.

او تصریح کرد: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز در کنار سایر نهادها و تشکل‌های خودجوش مردمی با برپایی موکب، نصب بیلبورد و فضاسازی اربعین در طول مسیر پیاده روی در این حرکت عظیم مذهبی مشارکت کرد.

گنجعلی گفت: در این موکب جمعی از کارکنان این اداره کل به طور داوطلبانه حضور یافتند و ضمن همراهی با خیل عاشقان امام حسین (ع) با پذیرایی و ارائه خدمات به شرکت‌کنندگان‌ در این مراسم عظیم معنوی ارادت خود را به ابا عبدالله الحسین(ع) نشان دادند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062601482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha