ثبت جهانی «تی تی کاروانسرا»، اهمیت شهرستان سیاهکل در حوزه میراث‌فرهنگی را نشان می‌دهد

نماینده مردم شریف شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی گفت: ثبت جهانی تی تی کاروانسرا، تایید و اهمیت شهرستان سیاهکل در حوزه میراث فرهنگی است.

رسول فرخی در گفت و گو با خبرنگار میراث‌آریا، ضمن تبریک ثبت جهانی کاروانسرای تی تی در فهرست جهانی یونسکو به مردم گیلان و به خصوص شهرستان سیاهکل گفت: شناسایی آثار تاریخی گران بها اعم از بناها و محوطه‌های تاریخی در نقاط مختلف شهرستان و بخصوص بخش دیلمان از اهمیت میراث فرهنگی حکایت داشته و لذا لازم است به منظور استفاده بهینه از آنها برنامه ریزی های دقیق صورت پذیرد.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی کاروانسرای تی تی را یکی از بناهای تاریخی ارزشمند بر سر راه سیاهکل به دیلمان برشمرد و افزود: تخصیص اعتبار به منظور ساماندهی و بهره‌برداری بهینه از بنای مذکور بسیار ضروری است. به هر نحو ممکن با تغییر کاربری مرتبط و رعایت حریم کاروانسرا تمهیدات لازم در راستای صیانت و احیاء بنا بسیار ضروری و اجتناب ناپذیر است.

او با قدردانی از وزارت میراث فرهنگی، تمام مردم و فرهنگ دوستان ابراز امیدواری کرد با ثبت جهانی کاروانسرا زمینه و بسترهای لازم برای بهره برداری بهینه و مناسب از سازه مذکور فراهم آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402062701592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha