بیش از ۵۱۱ هزار زائر اربعین در قم اسکان یافتند

معاون فرهنگی ،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم از اسکان یافتن ۵۱۱ هزار و ۱۷۱ زائر ایام اربعین در این استان در بازه زمانی ۲۷ مرداد گذشته تا پایان روز ۲۷ شهریور ماه خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم، ابوالقاسم مقیمی در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد ۴۶ هزار و ۵۶۹ زائر داخلی و خارجی در محل‌های اقامتی تحت نظر اماکن (تخت های رسمی) اسکان یافتند.

او ادامه داد: در همین مدت ۱۲۲ هزار و ۸۴۰ نفر نیز در اماکن زیر نظر ستاد مردمی اربعین پذیرش شدند.

مقیمی ابراز داشت: از ۲۷ مرداد ماه و تا پایان ۲۷ شهریورجاری ، ۱۶ هزار نفر در خیریه خیابان ایستگاه قم و ۶۵ هزار و ۱۲۰ نفر در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافتند.

معاون استاندار قم با اشاره به آمار اسکان زائران ایام اربعین در مدت ذکر شده در مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۴۳ هزار و۴۸۱ زائر ایرانی و ۱۲ هزار و ۸۰۱ زائر خارجی در آن مسجد پذیرش شدند.

او افزود: حدود ۱۴۷ هزار و ۷۰۸ زائر نیز در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان یافتند و در مدت مذکور همچنین ۹ هزار و ۸۰۰ نفر در موکب ایجاد شده در بخش سلفچگان قم اسکان داشتند.

مقیمی همچنین از اسکان در مراکز آموزشی استان نیز خبر داد و گفت: طی این مدت ۴۳ هزار و ۳۱۱ نفر نیز در اماکن تعیین شده برای اسکان آموزش و پرورش قم پذیرش شدند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070100009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha