تویسرکانی‌ها ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج را جشن می‌گیرند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از برگزاری جشن ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج در نیمه اول مهرماه همزمان با ایام هفته وحدت در شهرستان تویسرکان خبرداد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند با اشاره به ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج گفت: پرونده کاروانسرای فرسفج با عنوان کاروانسراهای ایرانی متشکل از ۵۶ کاروان‌سرا در اجلاس یونسکو در ریاض ثبت شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان بیان کرد: بمنظور جذب بیشتر گرداشگران و نیز آشنایی بیشتر هموطنان از این اثر بسیار زیبا برآن شدیم تا در نیمه اول مهر  همزمان با ایام هفته وحدت در شهرستان تویسرکان ثبت جهانی کاروانسرای فرسفج را جشن بگیریم.

او با بیان اینکه سبک معماری، قدمت کاروانسرا و کاربری آن در گذشته از جمله شاخصه‌های این کاروانسرای شاه‌عباسی برای جهانی شدن بوده است، بیان کرد: کاروانسرای شاه عباسی فرسفج در ۲۰ کیلومتری مسیر تویسرکان به کنگاور و در حاشیه این جاده و همچنین در مجاورت شهر فعلی فرسفج واقع شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان عنوان کرد: این کاروانسرا در واقع محل استراحت مسافران و کاروان‌هایی بوده که به قصد تجارت و سیاحت به غرب کشور و زیارت عتبات عالیات به عراق سفر می‌کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070600321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha