سیزدهمین جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای توریستی ازناوله برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برگزاری جشنواره شیره‌پزی ملایر در روستای توریستی ازناوله و در دومین روز از هفته گردشگری، با حضور مردم شهرستان، میهمانان کشوری و مسئولین استانی و شهرستانی در کنار قلعه قدیمی روستا خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، محسن معصوم علیزاده گفت: این جشنواره در روستای ازناوله، ورودی دره جهانی جوزان و در کنار قلعه قدیمی روستا و مشرف به منطقه حفاظت لشگر برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: این جشنواره شامل برنامه های فرهنگی متنوعی بود که از این میان می‌توان به دو گروه موسیقی محلی و پاپ، تئاتر طنز، اجرای برنامه  عمو حمید مخصوص کودکان اشاره داشت.

معصوم علیزاده افزود:  بازدید از قلعه روستا ، برپایی بیش از ۲۵ غرفه فروش محصولات محلی شامل شیره، انگور، کشمش ،گردو، بادام، سرکه و.... ایستگاه نقاشی کودکان، کارگاه های شیره پزی، غرفه‌های عرضه صنایع‌دستی، کارگاه آموزش سفر با دوچرخه توسط گروه اکو بایکر، غرفه عرضه کتاب با موضوع فرهنگ شهرستان از برنامه های حاشیه‌ای این جشنواره بود.

در پایان این جشنواره سه نفر اول مسابقه پخت شیره معرفی شد و قرار شد از طرف صندوق کارآفرینی به ترتیب نفر اول یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، نفر دوم یک میلیارد ریال و نفر سوم ۵۰۰ میلیون ریال وام  ۴درصد در قالب جشنواره کاربوم اختصاص پیدا کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070700382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha