کارگاه ۲ روزه «ویزا و سفرهای خارجی» در اهواز برگزار شد

دبیر انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان گفت: همزمان با هفته گردشگری و با همکاری مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان و انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، کارگاه آموزشی دو روزه‌ای با موضوع توانمندسازی مدیران این دفاتر و شرکت‌ها درخصوص گشت‌های خارجی و ویزا در اهواز برگزار شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، ساجده کردستان‌نژادی اظهار کرد: این کارگاه ‌آموزشی با شرکت ۲۵ تن از مدیران عامل شرکت‌های خدمات مسافرتی، مدیران فنی و کارشناسان و باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرگل میراث‌فرهنگی استان و جمال عامری‌نسب معاون گردشگری او طی دو جلسه در روزهای پنج‌شنبه و جمعه (ششم و هفتم مهرماه ۱۴۰۲) در محل سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی خوزستان برپا شد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان با اشاره به سرفصل‌های این دوره آموزشی عنوان کرد: آشنایی با انواع گذرنامه، ویزا و مقرارت ورود به ایران و دیگر کشورها و شرح ویزاهای ترانزیت ،شنگن و کانادا موضوعاتی بودند که در این کارگاه آموزش داده شد.

او با اشاره به مدرسان این کارگاه آموزشی گفت: اصغر افشارمعتمد، سعید خسروی و امیرحسین جلایری مدرسان دوره یادشده بودند که همگی از اساتید برجسته و بنام مورد تأیید سازمان هواپیمایی و وزارت امور خارجه هستند.

کردستان‌نژادی هدف از برپایی این کارگاه را اهمیت بروزرسانی دانش کارکنان دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی دانست و تصریح کرد: باتوجه به شکایات متعددی که از دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی در موارد مربوط به ویزا، سفر و روادید در دبیرخانه انجمن صنفی ثبت‌شده است و این که شکایات رسیده بدلیل عدم آشنایی مناسب مدیران با قوانین، شیوه‌نامه‌ها و مناسبات سیاسی بین دولت‌ها درخصوص نحوه صدور روادید، اجازه ورود به کشورها و غیره بوده است، تصمیم به برگزاری این کارگاه آموزشی گرفته شد.

او بیان کرد: طی این دوره آموزشی دوروزه، انواع گذرنامه‌های مورد استفاده در مناسبات بین‌المللی برای خروج بررسی و نحوه استفاده از آن‌ها به همراه اشکال متفاوت ویزا و چگونگی صدور این روادید و قوانین و مقررات داخلی و بین‌المللی مربوط به آن‌ها شرح داده شد.

دبیر انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان افزود: همچنین نمونه‌هایی از شرایط حادث‌ طی سفرهای انجام‌شده بیان شد و البته باتوجه به تعدد سفر به محدوده شینگن و کانادا، ویزاهای ترانزیت مربوط به آن‌ها نیز توضیح داده شد.

کارگاه ۲ روزه «ویزا و سفرهای خارجی» در اهواز برگزار شد

دوره‌های آموزشی به کاهش دعاوی ناشی از اختلاف میان مسافران و دفاتر کمک می‌کند

او در ادامه ضمن تبریک روز جهانی جهان‌گردی و هفته گردشگری بر لزوم برپایی دوره‌های آموزشی در حوزه گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی تأکید کرد و گفت: به‌منظور توانمندسازی دفاتر خدمات مسافرتی و رونق‌دهی به بازار کار این دفاتر با هدف رفع نارسایی‌ها و کم شدن دعاوی ناشی از اختلاف میان مسافران و دفاتر، برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه گردشگری و خدمات مسافرتی بسیار حائز اهمیت است.

کردستان‌نژادی افزود: آموزش صحیح و کامل به افراد فعال در این صنعت، بهبود کیفیت خدمات و رضایت مشتریان را به همراه خواهد داشت و از طرفی به افزایش دانش و توانمندی کارکنان دفاتر گردشگری کمک می‌کند.

او با بیان این‌که این آموزش‌ها به کارکنان دفاتر کمک می‌کند تا بهترین مشاوره را به مسافران ارائه دهند و نیازهای آن‌ها را برآورده کنند اضافه کرد: بنابراین، لازم است تا در حوزه آموزش بیشتر فعال باشیم و دوره‌های آموزشی مختلف را برگزار کنیم.

دبیر انجمن صنفی دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی و گردشگری خوزستان تأکید کرد: این تلاش‌ها در نهایت به توسعه صنعت گردشگری در استان خوزستان و کشور و همچنین افزایش کیفیت خدمات در دفاتر گردشگری منجر خواهد شد.

او با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه گردشگری ابراز امیدواری کرد تلاش‌ها در راستای آموزش بیشتر در این صنعت موفقیت‌آمیز باشد.

کردستان‌نژادی از برنامه‌ریزی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خوزستان برای تدارک دوره‌های آموزشی تکمیلی خبر داد و افزود: برپایی این دوره‌ها نیز در دست بررسی و اقدام هست و امید داریم تا در سایه تعامل سازنده دوطرفه میان میراث‌فرهنگی و انجمن صنفی، به چشم‌انداز رونق گردشگری در استان دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402070800411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha