تمجید رئیس دانشگاه معماری و هنر پارس از ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایرانی

رئیس دانشگاه معماری و هنر پارس در پیامی خطاب به علی دارابی گفت: ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای ایران که با همت بلند و تلاش ارزشمند جنابعالی انجام شد، نشان دانش، درایت و مدیریت داهیانه جنابعالی و بیانگر هنر معماری پرشکوه و نشان فرهنگ و تمدن پرافتخار این سرزمین است. 

به گزارش میراث آریا، محمود گلابچی رئیس دانشگاه معماری و هنر پارس در پیامی خطاب به علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور، ثبت جهانی کاروانسراهای ایران را تبریک گفت.

متن این پیام به شرح زیر است:

«استاد گرانقدر و فرهیخته

جناب آقای دکتر علی دارابی

ملک و طریقت را طریقی صواب‌تر از این نیست که در صراط خرد گام نهد و چراغ دانش و هنر و حکمت برافروزد و در سایه آن را فلاح ک صلاح جوید، ارباب معرفت و هنر را قدرداند و بر صدر نشاند.اگر فرهنگ و تمدن ایران را نیز شکوهی و فروغی است، رهین این اندیشه است و اگر سپهر میراث پربار میهن‌مان سرشار از حضور روشنگر و گرمی بخش ستارگان فروزان فرهنگ و فرزانگی مانند جنابعالی است که با وجود پرفروغ خویش روشنی بخش مسیر اعتلا و سربلندی این مرز و بوم بوده‌اند، حاصل این عزم و اراده بوده‌ است.

بر این باوریم که با حرمت نهادن به تاریخ شکوهمند این سرزمین میتوان دین و دانش، خرد و برهان و عشق و عرفان را از دستخوش تاراج و طوفان رهانید.

ثبت جهانی پنجاه و چهار کاروانسرای ایرانی با قدمتی چند هزارساله که با همت بلند و تلاش ارزشمند جنابعالی انجام شد نشان دانش، درایت و مدیریت داهیانه جنابعالی و بیانگر هنر معماری پرشکوه و نشان فرهنگ و تمدن پرافتخار این سرزمین است. کاروانسراها بستر تعامل و گفتگو، محل حضور انسان‌ها، اقوام و ملل، فضای سکونت و آرامش کاروان‌هاو مسافران خسته از راه و در حقیقت نشان هویت اصیل و توجه عمیق به انسان‌ها در فرهنگ و تمدن پرشکوه این سرزمین جاویدان هستند.

دانشگاه پارس تلاش ارزشمند جنابعالی برای ثبت جهانی کاروانسراهای تاریخی ایران را به شایستگی ارج نهاده و در دانشگاهی که هدف آن تربیت نسلی بالنده و فرهیخته برای ساختن این سرزمین و آرمان آن پویایی، استواری، راستی و سربلندی است، گرامی داشته و از خداوند سبحان تعالی روز افزون بنای بالنده دانش و هنر را در این مرز و بوم با حضور ستارگانی چون جنابعالی مسالت می‌نماید.

با آرزوی توفیق الهی.»

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha