آثار تاریخی بوشهر نماد فرهنگ و سنت این منطقه است

مدیرکل دادگستری استان بوشهر آثار تاریخی استان را نماد فرهنگ و سنت این منطقه دانست.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، مهدی مهرانگیز امروز دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ در نشست با مدیرکل و معاونین متبوع و روسای جوامع حرفه‌ای گردشگری در محل موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس گفت: میراث‌فرهنگی متعلق به تمام افراد جامعه است و وظیفه ما حفظ حقوق عامه بوده که میراث‌فرهنگی یکی از این مصادیق است.

مدیرکل دادگستری استان بوشهر با اشاره به اهمیت کار و فعالیت جهادی و انقلابی افزود: همه ما باید به رونق گردشگری و صنایع‌دستی استان کمک کنیم چرا که این ظرفیت‌ها اشتغال‌زا است.

او ادامه داد: رئیس قوه قضاییه برای اولین بار از موزه ملی بازدید و با مهندس ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دیدار کرد و این موضوع نشان از اهمیت این حوزه‌ دارد. 

مهرانگیز آثار تاریخی را نماد فرهنگ و سنت یک منطقه دانست و بیان کرد: حوزه میراث‌فرهنگی اینقدر با اهمیت بوده که قانونگذار در قانون شروع به جرم را در این حوزه جرم دانسته و بی‌تردید ما در کنار مجموعه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان هستیم و از تلاش‌های آنها در راستای حفاظت از آثار تاریخی و فرهنگی حمایت می‌کنیم.

مدیرکل دادگستری استان بوشهر تصریح کرد: در حال حاضر ۲۸ پرونده در مورد جرائم علیه میراث‌فرهنگی وجود دارد که برخی منجر به صدور حکم شده و دستور دادیم که به دلیل اهمیت موضوع در کمترین زمان ممکن دیگر پرونده‌ها نیز به مرحله صدور احکام برسند.

او حوزه صنایع‌دستی را با ارزش توصیف کرد و گفت: در نشستی که با مدیران شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان داشتیم، تاکید شد که از تولیدات صنایع‌دستی استان به عنوان هدیه استفاده شود، چرا که این موضوع می‌تواند کمک و نقش حمایتی را از صنعتگران و هنرمندان استان داشته باشد.

اسماعیل سجادی‌منش مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر در ادامه این نشست اظهار کرد: تلاش ما حفظ حقوق عامه است و بی تردید با اتکای به قانون و ضابطه، از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.

او گفت: رشد خوبی را هم از لحاظ مرمت، پرداخت تسهیلات، توسعه زیرساخت‌ها و رونق صنایع‌دستی داشتیم و بی تردید با نگاه مثبت مجموعه دادگستری در استان، از این پس بیش از گذشته شاهد حفاظت بهینه از تاریخ و فرهنگ این جغرافیای دارالحماسه خواهیم بود.

سجادی‌منش در پایان خاطرنشان کرد: کاروانسرای مشیرالملک برازجان به‌عنوان نخستین اثر تاریخی استان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و تلاش ما این است با توجه به ظرفیت‌های موجود در حوزه مواریث‌فرهنگی ملموس و ناملموس استان بوشهر این موضوع را تقویت کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071000684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha