تأکید بر تأمین امنیت خلیج‌فارس با استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه/ وجود فرصت‌های بزرگ اقتصادی در زمینه گردشگری

رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کشور امارات متحده عربی یکی از مسیرهای توسعه اقتصادی کشورهای حوزه خلیج فارس را تأمین امنیت و ایجاد صلح پایدار با استفاده از ظرفیت کشورهای منطقه دانستند.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور سفری دو روزه و با هدف توسعه روابط دوجانبه وارد ابوظبی شده بود با «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» نایب رئیس کشور امارات متحده عربی و معاون نخست وزیر این کشور دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که محوریت آن توسعه روابط دوجانبه بود، موضوعاتی همچون گسترش روابط اقتصادی، سیاسی و امنیتی به عنوان اولویت مطرح شد.

از آنجایی که فرصت های بزرگ اقتصادی در زمینه حمل و نقل، گردشگری، علم و فناوری و دانش بنیان ها وجود دارد، دو طرف بر تسهیل روابط تجاری و سرمایه گذاری مشترک تأکید کردند.

موضوع مهم دیگر، تأمین امنیت خلیج فارس بود که رئیس مجلس شورای اسلامی و نایب رئیس کشور امارات بر آن تأکید کرده و توسعه اقتصاد کشورها و روابط تجاری را مستلزم آن دانستند. همچنین دو طرف، تنها راه رسیدن به صلح پایدار را استفاده از ظرفیت کشورهای حوزه خلیج فارس برای این مهم و بدون دخالت کشورهای خارج از منطقه عنوان کردند.

سفر در سطح ریاست قوه جمهوری اسلامی ایران به امارات متحده عربی بعد از 16 سال صورت گرفته که در نوع خود و به ویژه در شرایط کنونی بسیار مهم و استراتژیک ارزیابی می شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071400930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha