نیاز به اضافه‌شدن ۲هزار تخت اقامتی با بهره‌برداری از پل معلق یاسوج

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از پروژه بزرگ گردشگری پل معلق یاسوج، باید ۲هزار تخت به تخت‌های اقامتی استان اضافه شود.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی پور بابیان اینکه  توسعه صنعت گردشگری در رشد و توسعه استان و ایجاد اشتغال موثر است، افزود: بخش گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل اینکه در یک موقعیت خاص جغرافیایی قرار دارد، شناخته‌تر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد: طی این سال‌ها تلاش کردیم بخش گردشگری استان را در قالب جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره کوچ عشایر و جشنواره برفی دنا معرفی کنیم که اقدامات صورت گرفته رضایت‌بخش بود اما معرفی استان به سایر نقاط نیازمند همت اصحاب رسانه است.

طالبی پور افزود: خوشبختانه هر دو جشنواره‌ کوچ عشایر که معرف گردشگری تابستانه است و جشنواره برفی که ظرفیت گردشگری زمستانه استان را به تمام نقاط کشور معرفی می‌کند در تقویم جشنواره ملی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ثبت و دارای ردیف اعتباری می‌شود.

طالبی پور با اشاره به اینکه در گذشته به دلیل مشکلات و نوساناتی که در حوزه اقتصادی وجود داشت اعتبارات لازم به پروژه‌های بخش گردشگری اختصاص داده نشد و همین امر موجب تعطیلی و نیمه راکد شدن این پروژه‌ها شد، تصریح کرد: با توجه به نگاه حمایتی دولت سیزدهم به بخش گردشگری، سال ۱۴۰۲ سال ویژه‌ای برای توسعه گردشگری این استان به شمار می‌رود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تبلیغات، فراهم کردن زیرساخت‌ها و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در جذب گردشگران موثر است که کارهایی نیز در این رابطه صورت گرفت و اینکه در ایام پیک سال گردشگران زیادی از سراسر کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر می کنند، ناشی از اقدامات خوب صورت گرفته در این حوزه‌هاست.

طالبی پور با بیان اینکه ۷۰ پرونده در حوزه گردشگری در دست اقدام است و مجوز پنج طرح گردشگری صادر شده، تاکید کرد: اختصاص کمک‌های فنی و اعتباری به پروژه‌های بخش خصوصی برای اولین بار در دست انجام است.

او اظهار کرد: تلاش ما در مجموعه گردشگری تقویم گردشگری روستایی است که مخاطب گردشگری روستایی هم بیشتر از گردشگری شهری است، به همین دلیل طرح‌های بوم‌گردی مورد حمایت این اداره‌کل است و روستای زیبای "کریک" هم پایلوت گردشگری روستایی انتخاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071601035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha