جامائیکا در مسیر تحقق استراتژی رشد گردشگری

صنعت گردشگری جامائیکا در مسیر تحقق استراتژی رشد ۵×۵×۵ با پنج میلیون بازدیدکننده و درآمد ۵ میلیارد دلاری تا سال ۲۰۲۵ است.

به‌گزارش میراث آریا، وزیر گردشگری جامائیکا از استراتژی رشد ۵×۵×۵ برای ارتقای جایگاه گردشگری در این کشور خبر داد.

ادموند بارتلت، در حین ایراد سخنرانی اصلی در سمینار رویدادهای مقصد جامائیکا در سالن کورتلی در کینگستون اعلام کرد که این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی، رکورد ۵ میلیون بازدیدکننده را بشکند و درآمدهای خود از این صنعت را به ۵ میلیارد دلار برساند.

بارتلت گفت: ما امسال به تازگی چهار میلیون بازدیدکننده را جذب کرده‌ایم و ۴.۱ میلیارد دلار درآمد داشته‌ایم. ما در سال آینده دو هزار اتاق دیگر به ظرفیت پذیرش گردشگر خود اضافه خواهیم کرد و این امر تنها به دلیل داشتن ظرفیت اضافی، رشدی بین دو تا سه درصد را برای ما به همراه خواهد داشت و درآمد ۳۰۰ میلیون دلاری ما را به ۴۰۰ میلیون دلار می‌رساند.

وزیر گردشگری جامائیکا با اشاره به پنج شبکه رشد - غذا، سرگرمی و فرهنگ، خرید، آموزش، و سلامت و تندرستی – عنوان کرد که ۴۲ درصد از هزینه بازدیدکنندگان صرف غذا و خوراکی می‌شود.

او برنامه‌ریزان و کارآفرینان را تشویق کرد تا تعاملات، محصولات و خدمات نوآورانه‌ای را ایجاد و اجرا کنند که مرتبط، جذاب، مناسب، مطلوب و مقرون به صرفه هستند تا بازدیدکنندگان بیشتری را به جامائیکا جذب کنند.

بارتلت گفت: ما برای ایده‌های تازه و جدیدی آماده هستیم که ما را به بعد دیگری می‌برند. ایده‌هایی که به حال و هوا و تغییراتی که در حال وقوع هستند پاسخ می‌دهند و تغییرات آینده را پیش‌بینی می‌کنند.

در همین حال، دونوان وایت، یکی از مدیران گردشگری جامائیکا، تاکید کرد که کمبود تقاضا برای مقصد جامائیکا وجود ندارد.

او ادامه داد: فرصتی برای هر جامائیکایی وجود دارد که کسب‌وکارهای بیشتری ایجاد کند که از صنعت گردشگری حمایت و یا محصولات و خدمات ارائه می‌کنند. داده‌ها ثابت می‌کند که رویدادهای فرههنگی، کشش اصلی برای گردشگران در انتخاب مقصد هستند. رویدادهای موفقیت‌آمیز واقعا جواب می‌دهند و منافع حاصل از آن‌ها باعث رونق جوامع و گردشگری می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402071701155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha