سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری گیلان است/ بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان گفت: سامان‌دهی و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی از الزامات زیرساخت‌های گردشگری است.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان، ولی جهانی روز چهارشنبه ۱۹ مهرماه ١٤٠٢ در دومین جلسه کمیته سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های خدمات‌رسانی به گردشگران، خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت گردشگران و مسافران است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان افزود: با توجه به نگاه ویژه مقام عالی وزارت به این موضوع، رسیدگی به وضعیت سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

او با تأکید بر پیگیری نصب تابلوهای راهنمای سرویس‌های بهداشتی از طریق شهرستان‌ها در مسیرهای اصلی تردد مسافران، یادآور شد: نظافت، بهداشت و فراهم کردن امکانات موردنیاز نمازخانه‌ها، توجه به سیستم گرمایشی و سرمایشی، تعمیر و رعایت بهداشت سرویس‌های بهداشتی و داشتن متصدی متعهد، ازجمله مواردی است که باید در پیگیری‌ها و بازدیدهای نظارتی با جدیت دنبال شود.

جهانی تعداد سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی  استان را بیش از ۲۰۰ مورد عنوان کرد و گفت: باید تجهیز و نوسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مسیرهای ورودی استان که بیشتر در مسیر تردد مسافران و گردشگران  است، در اولویت باشد.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان همچنین با اشاره به پیگیری ایجاد سرویس‌های بهداشتی در مسیر مقاصد و مناطق نمونه گردشگری استان، بیان کرد: امکان‌سنجی و نیازسنجی وضعیت دقیق جانمایی سرویس‌های بهداشتی در دستور کار قرار گرفته است.

او در ادامه به اهمیت بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری اشاره کرد و گفت: گزارش بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری با جدیت دنبال شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072001306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha