آغاز مرمت خانه تاریخی تیمورخان در قناتغستان کرمان

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش ماهان از آغاز مرمت خانه تاریخی تیمورخان در قناتغستان ماهان با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیون تومان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان، امین ماهانی با اشاره به اینکه خانه تیمورخان که دارای مالک شخصی است با اعتبار خانه‌های مشارکتی مرمت می‌شود، اظهار کرد: در این عملیات مرمتی اعتبار تخصیص داده شده از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی است.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بخش ماهان در ادامه از مرمت خانه تاریخی نیک طبع جوپار که دارای مالک شخصی است خبر داد و گفت: برای مرمت پشت بام این خانه نیز ۱۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

او به سنگ‌فرش محوطه اطراف آرامگاه شیخ قطب‌الدین عبدالسلام ماهانی اشاره کرد و گفت: فاز اول این عملیات مرمتی با همکاری خیران انجام می‌شود به طوریکه نظارت این عملیات بر عهده میراث‌فرهنگی و هزینه‌های مرمتی نیز توسط خیران پرداخت می‌شود.

ماهانی در ادامه از مرمت کاشی‌کاری گنبد آرامگاه شیخ قطب‌الدین عبدالسلام ماهانی در سال‌های گذشته خبر داد و افزود: علاوه بر مرمت گنبد این آرامگاه محفظه شیشه‌ای نیز برای سنگ مزار این عارف قرن هشتم تهیه شد.

او خاطرنشان کرد: مرمت جداره این آرامگاه، ساخت سرویس بهداشتی و همچنین خریداری انشعاب آب برای این مجموعه تاریخی از جمله اقداماتی بوده که در سال‌های گذشته توسط خیران ماهان انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401516

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha