۱۱ هزار نفرساعت آموزش در معاونت میراث‌فرهنگی

از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۴ عنوان دوره آموزشی با ۱۱هزار و ۱۰۹ نفرساعت در وزارت میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در حوزه معاونت میراث‌فرهنگی برگزار شده است.

به گزارش میراث آریا، سیدامیر سیدمؤمنی، مدیرکل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی با اعلام این خبر گفت: این اداره کل از ابتدای سال ۱۴۰۲ اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حوزه میراث فرهنگی کرده است.

وی درباره عناوین و سرفصل‌های این دوره‌ها گفت: این دوره‌ها طیف متنوعی از عناوین را با توجه به نیاز کارکنان وزارتخانه شامل می‌شود که جدیدترین آنها روز گذشته ـ یکشنبه ۲۲ مهرماه ـ در حوزه «ارتباط با جوامع محلی» با تدریس حمید شکری خانقاه ویژه مدیران موزه‌ها، پایگاه‌ها و ابنیه تاریخی و مسئولان روابط عمومی ادارات کل استانی برگزار شد.

سیدمؤمنی افزود: «مسئولیت اجتماعی» با تدریس فضل‌اله موسوی عباسی و سیدرضا جمشیدی و «فعالیت در فضای مجازی» با تدریس حسین امامی و حمید ضیائی‌پرور و «تجاری سازی تبلیغات و روابط عمومی» با تدریس آقایان فروزفر و بلوریان تهرانی از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده در مهرماه است.

بازخوانی تجارب ایمنی و آتش‌نشانی در بناهای تاریخی، تدوین توجیهی بهره‌مندی از مسئولیت‌های اجتماعی دستگاه‌های اجرایی، دوره تخصصی و بین‌المللی مدیریت پروژه، تذکر لسانی، توانمندسازی مدیران پایگاه‌های میراث جهانی، چالش‌های حقوقی در پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، روحیات ملل و رفتارشناسی ایرانیان، ثبت آثار ملی و حفاظت از حقوق عامه، تفسیر در میراث فرهنگی برای مدیران سایت GIS از دیگر دوره های برگزار شده است که سید مؤمنی به آنها اشاره کرد.

مدیر کل توسعه منابع انسانی و تحول اداری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی همچنین عناوین دوره‌های آموزشی آتی را بدین شرح اعلام کرد: نگاهی به چالش‌های حفاظت از روستاهای تاریخی، آشنایی مقدماتی با نرم‌افزار GIS، فنون مذاکره و متقاعدسازی، مدیریت تلفیقی آفات موزه‌ای، فرآیند شناسایی و ثبت آثار تاریخی فرهنگی و تشریح دستورالعملهای مربوطه، امکان‌سنجی ظرفیت‌ها و فرصت‌های اقتصادی در پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، روانشناسی تربیتی در موزه‌ها، شیوه‌های برچسب‌گذاری اموال و آثار موزه‌ای، فنون روایتگری آثار موزه‌ای و آشنایی با نحوه تشکیل پرونده‌های ثبت جهانی.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072401525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha