بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی لرستان هزینه شده است

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از اختصاص بیش از ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت آثار تاریخی لرستان در نیمه نخست سال خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، زهرا بهاروند با اعلام این خبر گفت: در ۶ ماه نخست سال‌جاری، اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، به منظور مرمت آثار تاریخی لرستان هزینه شده است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این مدت بیش از ۳۰ فصل مرمت بر روی آثار تاریخی استان، انجام شده است.

او ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالای آثار تاریخی در لرستان و میزان اعتبارات تخصیص یافته، سالانه ۴۰ فصل مرمت در سطح استان انجام می گیرد.

بهاروند با بیان اینکه این مرمت‌ها، غالبا شامل مرمت‌های اضطراری و در راستای رفع خطر در آثار و بناهای تاریخی هستند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون مرمت بناهایی همچون خانه بهرامی، خانه رحیمی، خانه آخوندابو، کاروانسرای گوشه، مدرسه حجتیه، پل کلهر، پل کشکان و امامزاده قاسم ازنا در سطح استان صورت‌گرفته است.

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اضافه کرد: باتوجه به تعدد بناهای ثبت ملی شده در استان و ویژگی بناهای تاریخی که نیازمند حفاظت و مرمت سالانه هستند، در این حوزه نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر و توجه ویژه دستگاه‌های مرتبط هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402072501596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha