اجازه مجلس به وزارت میراث‌فرهنگی برای اعطای مجوز تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌سدستی اجازه دادند تا با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجوزهای «توسعه دهنده»، «تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری» و «بهره‌برداری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی» صادر کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت صبح امروز یکشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۲ مجلس و در جریان رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق درباره لایحه برنامه هفتم توسعه جمهوری اسلامی ایران با تصویب بند ت ماده ۸۳ این لایحه به شرح زیر موافقت کردند:

ت- وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی می‌تواند در راستای تسهیل فرآیندهای سرمایه‌گذاری و تأمین نیازهای مشاورهای و اجرایی طرح‌ها و فعالیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی به مؤسسات واجد صلاحیت با رعایت قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، مجوزهای «توسعه دهنده»، «تسهیل‌گر سرمایه‌گذاری» و «بهره‌برداری در حوزه‌های گردشگری و صنایع‌دستی» صادر کند. این مؤسسات مجازند با رعایت مقررات، ضوابط و شیوه‌نامه‌های ابلاغی در امور مربوط به فرآیند سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری و مدیریت تأسیسات و مؤسسات گردشگری و توسعه کمّی و کیفی تولید و عرضه صنایع‌دستی فعالیت کنند.

تبصره- وزارث میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مکلف است راساً با مشارکت بخش خصوصی، نسبت به مرمت و بهره‌برداری از ابنیه تاریخی اقدام کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402073001900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha