سریلانکا برای رونق گردشگری به 7 کشور ویزای توریستی رایگان می‌دهد

سریلانکا با هدف رسیدن به آمار ۱.۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۲۳ برای گردشگران هفت کشور ویزای توریستی رایگان اعطا می‌کند.

به‌گزارش میراث آریا، در بیانیه‌ای که روز سه‌شنبه از سوی وزارت رسانه سریلانکا منتشر شد، کابینه این کشور صدور ویزای توریستی رایگان برای بازدیدکنندگان از هفت کشور از جمله چین، هند و روسیه را تصویب کرد تا بتواند گردشگری خود را تقویت کند و به احیای اقتصاد بحران‌زده این کشور کمک کند.

در بیانیه‌ای که جزئیات تصمیمات کابینه را تشریح می‌کند، آمده است که سریلانکا برای گردشگران چین، هند، روسیه، ژاپن، تایلند، اندونزی و مالزی تحت یک برنامه آزمایشی، تا ۳۱ مارس ۲۰۲۴ ویزای رایگان صادر خواهد کرد.

این طرح بخشی از تلاش‌های سریلانکا برای تقویت بازیابی گردشگری است و قصد دارد به هدف اصلی خود، یعنی پذیرش پنج میلیون گردشگر تا سال ۲۰۲۶ برسد.

این کشور ۲۲ میلیون نفری، که به خاطر سواحل، معابد باستانی و چای معطرش شهرت دارد، درآمدهای صنعت گردشگری خود را ابتدا به دلیل همه‌گیری کرونا و سپس با یک بحران مالی شدید در سال گذشته که شاهد اعتراضات گسترده و کمبود مایتحاج ضروری بود، از دست داد.

اما صنعت گردشگری سریلانکا در سال ۲۰۲۳ شاهد یک بازگشت خوب و قدرتمند بوده است و این کشور تا سپتامبر یک میلیون نفر بازدیدکننده بین‌المللی داشته است که این رقم برای اولین بار از سال ۲۰۱۹ ثبت شده است. این جزیره انتظار دارد در این سال را به رکورد ۱.۵ میلیون گردشگر هم برسد.

بر اساس آخرین داده‌های سازمان توسعه سریلانکا، هند با بیش از ۲۰۰ هزار گردشگر بزرگترین منبع گردشگری برای این کشور است و پس از آن روسیه با بیش از ۱۳۲ هزار گردشگر قرار دارد.

بر اساس گزارش بانک مرکزی سریلانکا، این کشور در هشت ماهه اول سال ۲۰۲۳ بیش از ۳ میلیارد دلار از گردشگری درآمد داشته است که این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۸۳۳ میلیون دلار بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080300127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha