استان سمنان، استان جشنواره‌های گردشگری ایران است

استاندار سمنان این استان را استان جشنواره‌های گردشگری ایران است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی در افتتاحیه جشنواره شکرانه برداشت انار درجزین که روز جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد، گفت: برگزاری جشنواره‌های متعدد، نشان از ظرفیت‌های بالای این استان در حوزه‌های متفاوت ازجمله فرهنگ، هنر، کشاورزی، گردشگری و.. دارد که نقش بسزایی در معرفی استان به‌عنوان استان جشنواره‌های گردشگری دارد.

استاندار سمنان با بیان اینکه در سال جاری به همت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان و همراهی مردم، جشنواره‌های گوناگونی در سطح استان برگزارشده است، افزود: این جشنواره‌ها نقش مؤثری در معرفی ظرفیت‌های آن منطقه دارد که رونق اقتصادی، افزایش نشاط اجتماعی و برندسازی گردشگری را به همراه دارد.

هاشمی ضمن تشکر از دست‌اندرکاران برگزاری جشنواره‌های گردشگری در شهرستان مهدی‌شهر گفت: در سال جاری در این شهرستان، جشنواره‌های گردشگری ازجمله جشنواره بزرگ عشایر ایل سنگسر، جشنواره فرهنگ و هنر شهمیرزاد و جشنواره انار درجزین به همت مسئولان، مردم، دامداران، کشاورزان و باغداران برگزارشده است که اقدامی ارزشمند برای برند سازی گردشگری و دستاوردهای این شهرستان است.

او با اشاره به اینکه انار شهر درجزین به کشورهای مختلف ازجمله کره جنوبی صادر می‌شود، افزود: به دلیل وجود آب‌وهوایی مناسب در شهر درجزین، ارقام مختلف انار باکیفیتی بی‌نظیر در این شهر تولید می‌شود که باعث‌ جذب مشتری از چندین کشور دنیا شده است.

جشنواره انار درجزین با حضور استاندار سمنان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امام‌جمعه شهر درجزین، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، شهردار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

جشن شکرانه انار یاقوت سرخ، به همراه نمایشگاه ناردونه تا ۸ آبان ماه سال جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۱ در سالن ورزشی الزهرا (س) واقع در شهر درجزین میزبان مهمانان و گردشگران است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402080600278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha