کردستان از ظرفیت‌ بالایی برای پیشرفت و توسعه برخوردار است

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: استان کردستان ظرفیت‌های لازم برای پیشرفت و توسعه را دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، میثم آسوپا روز چهارشنبه ١٠ آبان‌ماه ١٤٠٢ در حاشیه برگزاری میز ارتباطات مردمی وزارت میراث‌فرهنگی که همزمان با دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیأت دولت به استان برپا شده است، در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: افتخار این را داریم که در دوم سفرهای استانی دولت در خدمت مردم کردستان باشیم.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه در این سفر سعی می‌شود به مشکلات و مسائل مردم رسیدگی شود، افزود: اساس برپایی میز خدمت، رفع مشکلات مردم در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است.

او عنوان کرد: استان کردستان به‌دلیل دارا بودن محیطی کوهستانی، در حوزه میراث‌فرهنگی ضعف‌ها و مشکلاتی دارد که رفع آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی و زمان است.

آسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیرمیراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با بیان اینکه عدم شناخت مردم از قوانین یکی از مهم‌ترین مواردی است که در حوزه میراث‌فرهنگی کردستان مشکلاتی ایجاد کرده است، یادآور شد: اقلیم خاص کردستان و وجود بافت‌های تاریخی گسترده‌ در این منطقه و عدم ‌اطلاع از قانون، موجب شده است مردم در این زمینه دچار مشکلاتی ‌شوند.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی، رفع مسائل و مشکلات این حوزه در کردستان را نیازمند تشکیل جلسات مشاوره‌ای با کارشناسان شهرداری و حوزه میراث‌فرهنگی دانست و گفت: این مهم نه برای ارائه مجوز جدید بلکه برای بررسی ساخت‌وسازها در این منطقه است.

او در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه کردستان در حوزه صنایع‌دستی سرآمد بسیاری از استان‌ها است، اظهار کرد: برخی از محصولات صنایع‌دستی شاید مصرف داخلی نداشته باشند اما باید بستری برای تسهیل‌گری در فرآیند تجاری‌سازی و صادرات صنایع‌دستی در این منطقه ایجاد شودآسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیرمیراث‌فرهنگی بیان کرد: گردشگری یکی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های بی‌بدیل استان کردستان به‌شمار می‌رود که در گذشته مغفول مانده بود.

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت میراث‌فرهنگی از روند روبه‌رشد این صنعت طی سال‌های اخیر در کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه در دولت سیزدهم و با توجه به حضور مهندس ضرغامی در وزارت میراث‌فرهنگی و تلاش مسئولان مربوطه، اقدامات خوبی برای توسعه این حوزه در استان‌کردستان انجام شده است.

آسوپا، نماینده تام‌الاختیار وزیرمیراث‌فرهنگی با اشاره به اینکه گردشگری در اشتغال‌زایی اثرگذار است، یادآور شد: با توجه به سفرهای استانی مهندس ضرغامی به کردستان و برگزاری جلساتی با سرمایه‌گذاران مربوطه، مطمئناً پیشرفت‌های خوبی در حوزه گردشگری سلامت و طبیعت‌گردی استان کردستان حاصل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081000538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha