رونمایی از پوستر دومین جشنواره طراحی صنایع‌دستی در یزد

در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد از پوستر دومین جشنواره طراحی صنایع‌دستی (کالا بوم) رونمایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، در کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد، از پوستر دومین جشنواره طراحی صنایع‌دستی (کالا بوم) رونمایی شد.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد گفت: با توجه به استقبال قابل‌توجه هنرمندان و فعالان حوزه صنایع‌دستی از اولین دوره این جشنواره که با ارسال ۱۵۰ اثر همراه بوده، مدیریت امور گردشگری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد اقدام به برگزاری دومین دوره از این جشنواره کرده‌اند.

بی‌بی فاطمه حقیرالسادات ادامه داد: امسال پس از برگزاری جشنواره، از سامانه مجازی کالا بوم رونمایی خواهد شد تا به صورت دیجیتالی، حجره‌هایی به هنرمندان صنایع‌دستی اختصاص یابد و طی سه ماه هنرمندان آثار خود را بر مبنای استانداردهای جشنواره ارائه می‌دهند.

او هدف از برگزاری این جشنواره را رشد خلاقیت و افزایش کاربری‌های جدید در حوزه صنایع‌دستی اعلام کرد و افزود: مقرر شده تا آثار دریافتی در این جشنواره بر اساس پنج شاخص اصالت، نوآوری، کارایی، هویت و مرغوبیت داوری شوند و در اختتامیه جشنواره به برگزیدگان دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی داده شود، همچنین برگزیدگان موردحمایت ویژه قرار گیرند.

رئیس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی شهر یزد عنوان کرد: ۴۰۰ عکس نماد و المان‌های یزد در سامانه کالا بوم منتشر خواهد شد، ۴۰۰ عکس از همه نمادها و المان‌های یزد تهیه‌شده است که در این سامانه در معرض دید قرار می‌گیرد تا هنرمندانی که از سراسر ایران تمایل به شرکت در جشنواره را داشتند بتوانند از این نمادها استفاده کنند.

این جشنواره از ۱۵ آبان ۱۴۰۲ به صورت رسمی کار خود را آغاز می‌کند و تا اواخر بهمن‌ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت callaboom.ir آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500772

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha