رویداد کوک آب در آب‌انبار سردار بزرگ قزوین برگزار شد

هم‌زمان با فرا رسیدن ایام برگزاری دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی به میزبانی قزوین؛ رویداد «کوک آب» با حضور مهدی رجحانی معاون امور عمرانی استاندار، علیرضا خرائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، محمدرضا امامقلی رئیس حوزه هنری استان و جمعی از کودکان قزوینی در بنای تاریخی آب‌انبار سردار بزرگ برگزار شد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین علیرضا خزائلی با اشاره به اهداف برگزاری این رویداد گفت: این برنامه با هدف آشنایی کودکان با میراث تاریخی و فرهنگی استفاده از آب در این بنای تاریخی که به عنوان یکی از محورهای اصلی و محل برگزاری کارگاه‌های مختلف جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی تعیین شده، به اجرا درآمد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در این رویداد موضوعات مربوط به چرخه آب، قنات و آب‌آنبار توسط مسئول کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی و مسئول گنجینه ملی آب شرکت آب منطقه‌ای قزوین برای حدود ۵۰ نفر از دانش‌آموزان دختر مقطع ابتدایی ارائه شد.

او افزود: موسیقی و آب، معرفی میراب و مباحث صرفه‌جویی و حفاظت از آب، اهدای نشان میراب به بچه‌ها به‌عنوان حافظان و نگهبانان آب و شرح داستان چمچه‌خاتون ،عروسک باران‌خواهی، برای کودکان از دیگر برنامه‌های این رویداد بود.

خزائلی خاطرنشان کرد: رویداد کوک آب به همت حوزه هنری و کمیته منطقه‌ای آبیاری و زهکشی استان با همکاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و انجمن یادمان‌های ماندگار برگزار شد.

دومین جشنواره ملی چندرسانه‌ای میراث‌فرهنگی از تاریخ ۸ لغایت ۱۰ آذرماه ۱۴۰۲ به میزبانی قزوین برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081500779

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha